سلامتی

چگونه دیابت پدرم را، تنها در ۴ ماه درمان کردم؟

گونه از تبدیل شدن پیش دیابت به دیابت جلوگیری کنیم؟

ما می دانیم که خوردن غذای سالم مهم است اما متاسفانه بیشتر مردم تا زمانی که خیلی دیر می شود، اهمیت این موضوع را نمی دانند. یکی از افرادی که قدرت واقعی غذاهای سالم و تازه را به چشم دیده بُونی استُوِل است. بُونی در لندن آشپز  و موسس یکی از شرکت های ارسال غذا است. بونی پس از اینکه مشکل سلامتی پدرش زندگی او را تغییر داد تصمیم گرفت در بخش غذا شروع به کار کند.

امروز در این مقاله از ماورای سلامت نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

” پدرم همیشه واقعا سالم به نظر می رسید، اما پس از اینکه از همسرش طلاق گرفت فقط خیلی سخت کار می کرد و برنامه غذایی فوق العاده وحشتناکی را در پیش گرفت. او پرخوری نمی کرد اما غذاهای آماده و بسته بندی شده می خرید. در پایان روز آنها را داخل مایکروفر می گذاشت و این تمام چیزی بود که داشت. آن غذاها سرشار  از قند بودند و هیچ گونه سبزیجات تازه ای هم نداشتند. برای ناهار هم به یکی از کافه های محلی می رفت و آنجا ساندویچی با نان سفید و کلی کچاپ می خورد. همه این غذاها را هم با هشت فنجان قهوه با شکری که در روز می خورد می شست.

آب اصلا برایش اهمیت نداشت، فکر نمی کنم اصلا آب می خورد! و این کاری بود که ۱۵ سال به صورت مداوم انجامش می داد. گاهی اوقات برایش سالاد سبزیجات درست
می کردیم اما فکر کنم آن را با خود به سرکار می برد و دور می ریخت. اساسا هیچ گونه تلاشی برای سالم غذا خوردن نمی کرد. ”

نقطه عطف

پدر بونی وقتی متوجه شد به بیماری دیابت نوع ۲ دچار شده، تازه به فکر افتاد.

همچنین بخوانید:  علت درد ناحیه تناسلی زنان (درد فرج)

” به مرحله ای رسیده بود که واقعا سست و بی حال بود و نمی توانست درست بخوابد. و سپس خیلی غیر منتظره پزشک تشخیص داد که او به دیابت نوع ۲ مبتلا شده است. ما واقعا شوکه شده بودیم، پدر هم همینطور. واقعا حیف بود که کار به اینجا کشیده شد، اما مسلما این بیماری یک بیدار باش بزرگ برایش بود.

دیابت نوع ۲ یکی از شایع ترین انواع دیابت است و معمولا افرادی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند دچار آن می شوند. این بیماری زمانی اتفاق می افتد که بدن به اندازه کافی انسولین تولید نمی کند تا عملکردی مناسب داشته باشد و یا سلول های بدن به انسولین واکنش نشان نمی دهند. این یعنی گلوکز در خون می ماند و به عنوان سوخت برای انرژی مورد استفاده قرار نمی گیرد.

برنامه عملی

” راستش پزشکان زیاد مفید نبودند، آنها فقط گفتند داروهایت را بخور و سعی کن کمی سالم تر باشی. بنابراین خودم شروع به تحقیق کردم تا بفهمم چه کاری می توانیم بکنیم و به جایی رسید که کاملا برنامه غذایی اش را تغییر دادیم.

با اینکه دیابت نوع ۲ نوعی بیماری است که تا پایان عمر باقی می ماند، اما برخی از تغییرات در زندگی مانند سالم غذا خوردن و مرتب ورزش کردن می توانند سطح قند خون را تا درجه ای پایین بیاورند که دیگر به مصرف دارو نیازی نباشد.

چگونه تنها در 4 ماه دیابت نوع 2 پدرم را درمان کردم؟ دیابت سبزیجات کاهش وزن

پدر شروع به خوردن سبزیجات تازه کرد و من برایش غذاهای تازه درست می کردم و چون به او نزدیک بودم، آنها را برایش می بردم. همچنین دستور پخت هایی هم برایش می فرستادم و به مرور پدر از کسی که نمی دانست در آشپزخانه باید چکار کند،  به یک آشپز قابل تبدیل شد. هر روز دوچرخه سواری در مسیری خاص را نیز وارد برنامه غذایی اش کرد و به این شکل بود که طی ۴ ماه توانست دیابت نوع ۲ را کنترل کند و دیگر نیازی به مصرف دارو نداشته باشد.

همچنین بخوانید:  بدترین عادت هایی که افراد دیابتی می توانند داشته باشند

پدر دیگر غذاهای ناسالم نمی خورد و هر روز غذای تازه برای خود می پزد. البته من هم همچنان برایش غذا و دستور غذایی می فرستم.

غذاهای سالمی که در آشپزخانه نیاز دارید

اما کلید موفقیت بونی چه بود؟ بونی لیستی از غذاهایی که کمک کردند پدرش دوباره بتواند به مسیر سلامتی بازگردد را در اختیار ما قرار داده است:

۱- اسفناج، کلم و سبزیجاتی که برگ سبز تیره دارند

اینها را می توانید به سادگی به ناهار و شام اضافه کنید و با کمی چاشنی طعمشان فوق العاده می شود، همچنین سرشار  از ویتامین ها و مواد معدنی هستند.

۲- بروکلی

بروکلی، یکی دیگر از منابع فوق العاده ویتامین ها و مواد معدنی و از سبزیجات غیر نشاسته ای است و کربوهیدرات کمی دارد. بنابراین برای کسانی که به دیابت مبتلا هستند غذایی عالی است.

۳- توت های قرمز

تمام انواع توت های قرمز برای کسانی که با دیابت و کلسترول بالا مقابله می کنند مفید هستند. طعمشان فوق العاده است و سرشار  از ویتامین و فیبر هستند.

۴- سالمون وحشی

این ماهی فوق العاده سرشار  از امگا ۳ است و هیچ گونه کربوهیدرات و قندی ندارد ، پس برای کسانی که مبتلا به دیابت هستند عالی است.

۵- دانه ها

تمام دانه ها به صورت کلی خوب هستند اما تخمه کدو دانه مورد علاقه من است، چون مورد استفاده ی آن فراوان است و می توان از آن در صبحانه، ناهار و شام استفاده کرد.

 

 
منبع : kermany.com
Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا