روانشناسی

چگونه فردی جذاب باشیم؟

همه ‌ما علاقه داریم که افراد به ما توجه کنند و در چشم دیگران جذاب‌تر باشیم.

 

ممکن است منزوی باشیم یا خصوصیاتی داشته باشیم که میزان دل‌نشینی ما را کم می‌کند. اما دوست داریم این‌طور فکر کنیم که افراد جذاب به‌طور ذاتی از این موهبت برخوردارند و جذابیت ویژگی منحصربه‌فردی است که فقط در برخی افراد وجود دارد. منتها واقعیت چنین نیست. در این مطلب از مجله ماورای سلامت به این موضوع می‌پردازیم که چگونه فردی جذاب باشیم. با ما همراه باشید.

امروز در این مقاله از ماورای سلامت نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

آیا جذابیت فرمولی ثابت و قابل‌اکتساب دارد؟

اگر می‌خواهیم بفهمیم چگونه فردی جذاب باشیم ، باید اول کشف کنیم چه‌چیزی باعث می‌شود تا افراد جذاب به‌نظر برسند. البته ممکن است «جذابیت» برای هرکس تعریف متفاوتی داشته باشد. فردی ممکن است تحت‌تاثیر ظاهر افراد قرار گیرد؛ فرد دیگری شیفته افراد سخنور شود، برای شخص دیگری افکار و منش اطرافیان مهم باشد، گاهی هم رهبران کاریزماتیک چشم‌ها را به خود خیره می‌کنند.

 

راهکارهای جذابیت رفتاری؛ مهره مار داشته باشید

برخی از افراد هستند که ظاهر جذابی ندارند؛ اما کشش خاصی دارند که همه را شیفته خود می‌کنند. آن‌ها با جاذبه‌ای خاص و اعتماد‌به‌نفس فوق‌العاده، ترجیحات عمومی را برهم می‌زنند و کاری می‌کنند که هرکسی با هر ترجیحی که دارد جذبشان شود. یکی از دلایل دل‌نشین‌بودن این افراد جذابیت رفتاری آن‌ها است.

همچنین بخوانید:  مهم‌ترین راه‌های نجات از افسردگی

راه‌هایی علمی برای اینکه از لحاظ رفتاری جذاب‌تر به نظر برسید

برای اینکه به جذابیت خود بیفزایید، می‌توانید موارد اثبات‌شده زیر را در خود تقویت کنید:

  • لبخند بزنید: هرچه لبخند شدیدتر و صمیمانه‌تر باشد، چهره نیز جذاب‌تر می‌شود.
  • خوب باشید: طبق نتایج تحقیقات، زمانی‌که مردم از خوب‌بودن فردی مطلع باشند، او را جذاب‌تر برآورد می‌کنند.
  • بامزه و شوخ‌طبع باشید: خانم‌ها بیشتر جذب مردانی می‌شوند که آن‌ها را می‌خندانند. البته برای مردها خیلی مهم نیست که خانمی بامزه باشد یا خیر.
  • دایره بزرگی از دوستان داشته باشید: افرادی که در یک گروه قرار دارند جذاب‌تر به‌نظر می‌رسند. در واقع، بدی‌های هریک از افراد گروه در خوبی‌های جمعی گم می‌شود.
  • خودتان باشید: آدم‌های جذاب نگران این نیستند که چه‌کار باید انجام دهند تا محبوب قلب‌ها شوند؛ بلکه برای دل خودشان آن کار را انجام می‌دهند، چون با خود واقعی‌شان راحت‌ هستند.

 

رازهایی که افراد جذاب برای جذب دیگران استفاده می‌کنند

  • از تاثیر اولین برخورد غافل نشوید: شما در محیط‌های ناآشنا، فقط بین ۲ تا ۳۰ ثانیه فرصت دارید روی دیگران اثر بگذارید.
  • با علاقه به حرف دیگران گوش دهید: شنونده خوبی باشید، حرف‌های طرف مقابل را تکرار کنید و از او بخواهید بیشتر و بیشتر توضیح دهد.
  • دل‌چسب باشید: رویکرد نوآورانه‌ای را در پیش بگیرید. مغز خیلی زود خسته می‌شود و همیشه دنبال محرک‌های جدید می‌گردد. پس لباس یا جواهرات خاص و عالی بپوشید.
  • در اوج خداحافظی کنید: زمانی مکالمه را تمام کنید که هنوز برای مخاطبانتان جذاب هستید. در این حالت، مخاطبان مشتاقانه منتظر زمانی خواهند بود که دوباره شما را ببینند.
  • خلاقانه صحبت کنید: چند بار جملاتی تکراری همچون «خوشبختم»، «بچه کجایی؟» «بچه دارید؟» را شنیده‌اید؟ به‌جای این جمله‌های تکراری، خلاق باشید و از موضوعاتی استفاده کنید که در ذهن فرد مقابل ماندگار شود.
  • آماده برقراری ارتباط باشید: خیلی از افراد دوست ندارند فردی محتاج به‌نظر برسند؛ بنابراین در جمع‌ها خود را می‌گیرند یا کناره‌گیری می‌کنند. روی گشاده داشته باشید. به دیگران بگویید چقدر خوشحال هستید به آن جمع دعوت شده‌اید.
همچنین بخوانید:  چطور در نگاه اول دوست‌داشتنی باشیم؟

 

 

 
منبع : deltapayam.com
Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا