ورزش

۱۳قدم هشیارانه برای لاغر شدن سریع در منزل

راه های کاهش وزن سریع در خانه به عوامل مختلفی مانند شرایط فیزیکی و میزان مورد نیاز برای کاهش وزن مرتبط است. اکثر افراد دارای اضافه وزن در زمان هایی مانند عروسی، تولد و مهمانی ها به سرعت وزن کم می کنند. استراتژی هایی وجود دارد که می تواند برای افراد برای رسیدن به این هدف بسیار موثر باشد.

 

بهتر است برای دانستن تمرینات، رژیم غذایی و یا حتی راه حل های دیگری که با استفاده از آنها می توان سریع به حالت دلخواه رسید، متن را دنبال کنید.

 

بهترین راه برای کاهش وزن سریع در خانه

 

چربی انباشته شده در بدن برای پوشیدن لباس و نشان دادن اندام زیبا و متناسب بسیار بد است. این دغدغه امروزه برای اکثر مردم است و به دلیل مکانیزه شدن در اکثر جوامع رایج شده است.

 

اما راه حل هایی وجود دارد که روند سوزاندن این چربی ها را سرعت می بخشد و می توانید به راحتی در خانه از آنها استفاده کنید. بهتر است هر کدام را به طور کامل برای شما توضیح داده و توضیحات کاملی را ارائه کنید.

 

  1. عواملی که باعث افزایش وزن می شوند را از بین ببرید

 

گاهی اوقات افراد نمی دانند که با بی توجهی خود باعث افزایش وزن و بدشکلی بدن شده اند. برخی از افراد به دلایلی مانند عوارض جانبی داروها، قاعدگی نامنظم و تغییرات هورمونی گهگاه وزن اضافه می کنند.

 

اگر رژیم غذایی خود را دنبال کنید و به طور منظم ورزش کنید، این اثرات به زودی از بین خواهند رفت. کاهش مصرف مواد قندی یک اقدام مهم برای کاهش وزن سریع و بهبود بسیاری از بیماری ها مانند دیابت است.

 

  1. پروتئین را به رژیم غذایی اضافه کنید

 

وقتی صحبت از راه‌های کاهش وزن سریع در خانه می‌شود، بیشتر مردم به فکر حذف غذا هستند. اما این یک راه بسیار اشتباه برای کاهش وزن است.

 

با مصرف کافی پروتئین در طول روز، فرد دیرتر احساس گرسنگی می کند و به جای چربی سوزی، پروتئین سوزی در بدن او وجود نخواهد داشت. خوردن پروتئین در وعده صبحانه به تامین انرژی مورد نیاز بدن و پرهیز از میان وعده ها کمک می کند.

 

  1. از تمام مواد غذایی استفاده کنید

 

وقتی می خواهید سریع وزن کم کنید، باید از تمام ویتامین ها و مواد مغذی در رژیم غذایی خود استفاده کنید. با این کار بدن شما در طول رژیم آسیب جدی نمی بیند.

 

برخلاف آنچه گفته شد، برخی فکر می کنند که اگر می خواهند لاغر شوند، نباید هیچ غذایی بخورند که البته بسیار اشتباه است. در طول رژیم باید فقط مقدار معینی از تمام غذاها و فقط برای رفع نیازهای بدن و ویتامین ها مصرف شود.

 

  1. بیشتر آب بنوشید

 

نوشیدن آب هنگام کاهش وزن یکی از راه های کاهش وزن سریع در خانه است. با این کار از مزایای زیر بهره مند خواهید شد:

همچنین بخوانید:  انگیزه ورزش رو با 15 راهکار فوق‌العاده بالا ببر

 

  • در پیشگیری از یبوست بسیار موثر است
  • از چین و چروک پوست در هنگام کاهش وزن جلوگیری می کند
  • با نوشیدن 8 تا 12 لیوان آب در روز می توانید احساس سیری و شکم پر کنید
  • اگر قبل از غذا یک لیوان آب بنوشید، احساس سیری خواهید کرد
  • جایگزین خوبی برای نوشیدنی های شیرین و مضر است

 

  1. از فست فودها، غذاهای فرآوری شده و تنقلات خودداری کنید

 

غذاهای فرآوری شده شامل انواع غذاهایی هستند که حاوی قند، چربی اضافی، کالری اضافی و سدیم هستند.

 

همه این عوامل در افزایش وزن بسیار موثر هستند و به عنوان یکی از راه های کاهش وزن سریع در خانه باید تا حد امکان از آنها پرهیز کرد. به عنوان جایگزین این غذا می توانید از سبزیجات مختلفی مانند کاهو و هویج استفاده کنید.

 

سبد خرید را با تنقلات پر نکنید. تنقلات سالم و طبیعی مانند میوه ها، سبزیجات، آجیل و دانه ها، میوه های خشک و آب میوه های طبیعی گزینه های مناسب تری برای میان وعده هستند.

  1. نوشیدن قهوه یکی از راه های کاهش وزن سریع است

 

قهوه دم کرده به عنوان یک نوشیدنی طبیعی و سالم با کافئین و آنتی اکسیدان فراوان می تواند متابولیسم بدن را تسریع کند. این نوشیدنی کافئین دار می تواند خطر ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت را کاهش دهد و از اضافه وزن جلوگیری کند.

 

یکی از انواع رژیم ها نوشیدن بیشتر قهوه است. رژیم قهوه با افزودن کافئین به روند چربی سوزی سرعت می بخشد، اما اینکه در این رژیم چقدر قهوه باید مصرف شود و این روش کاهش وزن چه معایب و مزایایی دارد، بهتر است در مقاله رژیم قهوه مطالعه کنید. راهی موثر برای کاهش وزن با ۷ آسیب جدی .

  1. ادویه جات ترشی جات. راه حل مناسب برای کاهش وزن

 

در میان تمام ادویه هایی که برای چاشنی غذا وجود دارد، ادویه هایی نیز وجود دارند که باعث افزایش متابولیسم در بدن شده و باعث کاهش وزن سریع و چربی سوزی می شوند.

 

با افزودن برخی از این ادویه ها به غذای روزانه خود، می توانید متابولیسم چربی خود را سرعت بخشیده و از یکی از مقرون به صرفه ترین و موثرترین راه ها برای کاهش وزن سریع در خانه بهره ببرید.

زردچوبه

دارچین

فلفل سیاه

فلفل قرمز

پودر زنجبیل

پودر سیر

پودر برگ کاری

پودر بذر کتان

 

  1. غذای موثر. یکی از بهترین راه ها برای کاهش وزن سریع در خانه

 

کاهش وزن یک نگرانی برای افراد چاق است که در کنترل اشتهای خود مشکل دارند. در این بین، ضروری است که آنها بدانند کدام غذاها به آنها کمک می کند تا اشتهای خود را کنترل کنند.

از این غذاها می توان به عنوان میان وعده یا همراه با وعده غذایی اصلی برای افزایش چربی سوزی و در نهایت کاهش وزن استفاده کرد:

 

سیب

چای سبز

شربت لیمو و عسل

جعفری و آب جعفری

آلوئه ورا؛

زنجبیل تازه

سیر

روغن زیتون

روغن نارگیل

 

  1. کربوهیدرات ها را حذف کنید و سبزیجات و میوه های بیشتری مصرف کنید

 

بهتر است سعی کنید تا حد امکان از کربوهیدرات های کمتری استفاده کنید زیرا برای کاهش وزن و کاهش حجم بسیار موثر هستند. میوه‌ها به دلیل محتوای فیبر بالایی که دارند می‌توانند از یبوست جلوگیری کنند، زمانی که تصمیم دارید از روش‌های مختلف برای کاهش وزن سریع در خانه استفاده کنید.

 

علاوه بر این، انواع میوه ها به عنوان مواد غذایی مفید می توانند میان وعده را کاهش دهند و می توانند به عنوان یک میان وعده بی ضرر استفاده شوند. میوه ها و سبزیجات جایگزین خوبی برای جلوگیری از فراوانی کربوهیدرات ها هستند.

همچنین بخوانید:  فواید طناب زدن برای لاغری و چربی سوزی

 

  1. وعده های غذایی کمتری بخورید

 

اگر به دنبال راه هایی برای کاهش وزن سریع در خانه هستید، بهتر است وعده های غذایی خود را افزایش دهید و در هر وعده غذایی کمتر از غذا استفاده کنید. با این کار انرژی بدن به طور ناگهانی کاهش نمی یابد و مدام احساس گرسنگی نخواهید کرد.

 

 

 

 

در کنار این کار می توانید از بشقاب های کوچکتر برای وعده های غذایی اصلی استفاده کنید. سعی کنید سرعت غذا خوردن خود را کاهش دهید تا زمانی که دستور سیری به مغز شما می رسد، مدام غذا نخورید.

 

  1. راه حل کاهش وزن با به اندازه کافی خوابیدن

 

اگرچه خواب کافی به تنهایی منجر به کاهش وزن نمی شود، اما در ترکیب با سایر استراتژی ها برای کاهش وزن و جلوگیری از افزایش وزن بسیار موثر است.

 

وقتی خواب نامنظم و بی خوابی باشد، هورمون های اشتها ترشح می شود و فرد همیشه میل به خوردن دارد. برای جلوگیری از این امر، بهتر است به طور منظم و خوب بخوابید.

 

  1. سیگار و الکل را کنار بگذارید

 

یکی از مهم ترین عواملی که باعث چربی اضافی شکم می شود سیگار و الکل است. نوشیدنی های الکلی به دلیل ضعیف شدن کبد باعث اختلال در تولید هورمون ها در بدن به خصوص هورمون های مرتبط با متابولیسم می شوند.

 

به همین دلیل دور کمر افزایش می یابد و در نتیجه شکم و باسن وجود دارد که بدن را زشت می کند. بهتر است برای کاهش وزن سریع در خانه به دنبال راه حل های دشوار نباشید و تنها با تغییر سبک زندگی به آن دست پیدا کنید. یکی ترک سیگار و کنترل مصرف الکل است که باید بسیار جدی گرفته شود.

 

  1. تمرینات کالیستنیک و مقاومتی را اضافه کنید

 

بسیاری از افراد وقتی به دنبال راه هایی برای کاهش وزن سریع در خانه هستند، ممکن است از ورزش و فعالیت بدنی صرف نظر کنند. اما با این کار توده عضلانی را از دست خواهید داد.

 

به جای سوزاندن چربی، عضلات ضعیف و ناپدید می شوند. با ورزش به مدت 30 تا 40 دقیقه می توانید روند چربی سوزی بدن خود را افزایش داده و وزن خود را کاهش دهید و در عین حال بدن خود را خوش فرم نگه دارید. ورزش های هوازی گزینه های بسیار مناسبی برای کاهش وزن سریع هستند.

 

چگونه شکم را در خانه لاغر کنیم

 

با تمام راه های ذکر شده برای کاهش وزن سریع در خانه، یکی از سخت ترین مسائل در روند کاهش وزن، کاهش حجم و لاغری شکم و باسن است. برای این منظور، همیشه بهتر است موارد زیر را جدی بگیرید:

 

  • آهسته غذا خوردن را تمرین کنید.
  • غذاهای چرب را انتخاب نکنید و روش پخت را طوری انتخاب کنید که چربی کمتری به بدن برسد.
  • حتما قبل از غذا یک بشقاب سبزیجات یا سالاد بخورید.
  • برای افزایش چربی سوزی قبل از تمرین از قهوه استفاده کنید.
  • نمک باعث التهاب و فشار خون بالا می شود که به چاقی شکمی نیز کمک می کند. بهتر است کمتر استفاده کنید.
  • از منابع سالم چربی مانند روغن زیتون، آجیل و دانه ها استفاده کنید.
  • نوشیدن یک نوشیدنی لاغری مانند چای سبز را در بین وعده های غذایی فراموش نکنید.
  • برای دریافت فیبر بیشتر میوه و سبزیجات خام بخورید.
  • تنقلات را از دست ندهید. در عوض از انواع میوه های خشک در این وعده ها استفاده کنید.
  • دراز و نشست انجام دهید و در پایان تمرین روزانه خود از آنها استفاده کنید.
  • شکر و شکر صنعتی را کاملا حذف کنید.

 

حرکت ثابت پلانک در انقباض شکم بسیار موثر است. هر روز سه ست 20 ثانیه ای انجام دهید و به تدریج زمان هر ست را افزایش دهید.

 

نتایجی که اظهار شده

 

با تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی سالم می توانید به وزن ایده آل خود برسید. حذف غذاهای شیرین، شور، چرب و پرکالری و همچنین جایگزینی آنها با غذاهای سالم، بهترین راه برای رسیدن به وزن مناسب و اندام ایده آل است. انواع روش های کاهش وزن سریع در خانه را برای شما گفته ایم تا با ورزش منظم و استفاده از فعالیت های ورزشی مختلف به وزن مناسب برسید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا