زیبایی

۵ توصیه مهم برای جوانی و زیبایی شما

راه‌هایی برای کند شدن روند پیری و به تاخیر انداختن آن وجود دارد. غذایی که می‌خوریم و نوع رفتار با بدنمان می‌توانند از پیری جلوگیری کنند و گاهی حتی ما را جوان‌تر از آنچه واقعا هستیم نشان دهند.

مجله زیبایی و رژیم غذایی ماورای سلامت را تا انتهای این خواندنی جذاب و مفید همراهی کنید.

سلول‌های بدن برای مبارزه با آسیب‌ها به مواد غذایی مناسب احتیاج دارند و پوست نیز از این قاعده مستثنی نیست. مواد مغذی به تقسیم سلولی کمک می‌کنند و موجب افزایش سطح انرژی آن‌ها می‌شوند. غذاهای فرآوری‌شده، استرس، سموم مختلف و رژیم غذایی با مواد مغذی پایین، پیری را سرعت می‌بخشند. حفاظت از خود در برابر مواد شیمیایی مضر و داشتن خواب کافی به همراه آرام‌سازی و ورزش همگی در درخشندگی پوست شما نقش دارند. در این مطلب از مجله ماورای سلامت به موضوع توصیه های مهم برای جوانی و زیبایی می‌پردازیم.

توصیه های مهم برای جوانی و زیبایی

به میزان کافی آب بنوشید

حتی اگر بدن شما دچار کم‌آبی باشد، نمی‌تواند به‌صورت بهینه عمل کند. هنگامی که بدنتان کم آب می‌شود، نشانه‌های آن در پوست شما نمایان می‌گردد و ظاهری مات، پوسته ‌پوسته، شل و آویزان پیدا می‌کند. پس همواره سعی کنید به میزان کافی آب بنوشید.

 از محصولات مراقبت از پوست طبیعی استفاده کنید

بسیاری از محصولات مراقبت از پوست حاوی مواد شیمیایی مضر هستند. هنگام انتخاب مرطوب‌کننده‌ها و لوازم آرایشی در مورد مواد تشکیل‌دهنده آن‌ها بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که مواد موثر موجود در آن‌ها بی‌ضرر هستند.

همچنین بخوانید:  آرایش خود را با روش صحیح پاک کنید

از محصولات شوینده غیرسمی استفاده کنید

پوست بدن ما در برابر مواد شوینده بسیار حساس است. پس بسیار مهم است که تماس پوست خود را با مواد شوینده حاوی مواد شیمیایی مضر محدود کنید تا از جذب آن‌ها توسط پوست جلوگیری کنید.

در محیط زندگی خود از یک یا چند گیاه نگهداری کنید

سطح آلودگی محیط‌های سربسته می‌تواند حتی از فضای آزاد بیشتر باشد. وجود یک گیاه در خانه شما یا روی میز شما در محل کار می‌تواند به عنوان یک فیلتر برای تصفیه آلودگی هوا عمل کند. ضمن اینکه استفاده از گیاهان در محیط زندگی، از نظر روانی نیز به حس مثبت شما کمک خواهد کرد.

روزانه به میزان کافی ویتامینC  دریافت کنید

یک رژیم غذایی مملو از ویتامین C شما را در دست‌یابی به پوستی با چروک کمتر یاری می‌رساند. پژوهشگران دریافته‌اند که پوستی که برای مدت طولانی به میزان کافی ویتامین C دریافت کرده است بالغ بر ۸ برابر بیشتر کلاژن تولید می‌کند؛ همان‌طور که می‌دانید کلاژن یکی از عوامل مهم جوان‌سازی پوست است.

 

 

 
منبع : deltapayam.com
Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا