ورزش

۷ نکته اصلی در تمرینات بدنسازی

هر چند در تمامی جهان بدنسازی به تنهایی یک ورزش محسوب نشده و به نوعی مکمل ورزش‌های دیگر محسوب می‌شود اما در کشور عزیز ما رشته بدنسازی به علت ترکیب با رشته تناسب اندام تبدیل به یک رشته ورزشی شده است. 

مجله ورزشی ماورای سلامت را تا انتهای این خواندنی جذاب و مفید همراهی کنید.

اگر برای کاهش وزن به باشگاه رفته و با وجود داشتن یک برنامه منظم بدنسازی و تناسب اندام، کاهش وزن نداشته و هنوز حجم مناسب عضلانی پیدا نکرده‌اید، ممکن است مشکل تمرین شما یکی از نکات زیر باشد.

۷ نکته اصلی در تمرینات بدنسازی

۱. شدت تمرینات شما به حد کافی نبوده و یا اینکه بیش از حد توانتان به تمرین می‌پردازید.

اگر پس از برگشتن از باشگاه یا اتمام تمریناتتان هنوز انرژی کافی برای یک پیاده‌روی طولانی را دارید بدانید که فشار تمرینی کافی برای رشد بدنتان را ندارید. تمرینات با شدت پایین مدت زمان بسیاری نیاز دارند تا شما را به هدف دلخواهتان برسانند. در این صورت بهتر است شدت تمرینات خود را به آرامی افزایش دهید تا به حد مناسب برسد.

همچنین اگر پس از تمرین به مدت بیش از ۲۴ ساعت با خستگی پس از تمرین دست و پنجه نرم می‌کنید باید بدانید که بدن شما توان لازم برای انجام این تمرینات را ندارد. بدن انسان در زمان بیش تمرینی به جای استفاده از مواد غذایی ذخیره شده در بدن به‌طور مستقیم از بافت‌های عضلانی شما تغذیه کرده و باعث تضعیف و عدم پیشرفت شما می‌شود.

همچنین بخوانید:  تمرینات کراس فیت؛ همراه با یک نمونه برنامه تمرینی کراس فیت حرفه‌ای

۷ نکته اصلی در تمرینات بدنسازی

۲. تمرینات شما تنوع لازم را ندارند.

بدن انسان با سرعت به هر اتفاق روزمره عادت می‌کند. برای آنکه سرعت رو به رشد شما کم نشود بهتر است هر ۴ الی ۶ هفته با کمک مربی خود تمریناتتان را بازبینی و تغییر دهید تا از عادی شدن وضعیت برای بدنتان جلوگیری کنید.

۳. خواب شما کافی نیست.

بدن انسان در زمان انجام تمرینات منظم ورزشی به حداقل ۷ الی ۸ ساعت خواب روزانه نیازمند است. اگر خواب شبانه شما با کیفیت نباشد بدن شما به جای پیشرفت، شروع به کاهش حجم عضلانی و ضعیف شدن خواهد کرد.

۷ نکته اصلی در تمرینات بدنسازی

۴. فعالیت روزانه شما بسیار کم است.

بجز در ورزشکاران حرفه‌ای، بقیه ورزشکاران بجز ورزش منظم هفتگی باید حداقل نیم‌ساعت در روز فعالیت بدنی همچون پیاده‌روی، آشپزی و یا دیگر فعالیت‌های روزانه را انجام دهند.

۷ نکته اصلی در تمرینات بدنسازی

۵. نوع تمرینات شما اشتباه است.

آیا تمام توجه و تمرکزتان روی تمرینات استقامتی است؟ شاید هم به تمرین روی سیستم قلبی و تنفسی‌تان توجه کامل را ندارید. یا شاید ۱۰۰ درصد انرژی‌تان را صرف تمرینات هوازی می‌کنید. عضلات‌تان چطور؟ یک برنامه‌ی خوب و موثر تمرینی باید شامل تمرینات متناوب با شدت بالا، تمرینات استقامتی و تمرینات هوازی باشد تا نتیجه بدهد.

۷ نکته اصلی در تمرینات بدنسازی

۶. تغذیه‌ روزانه شما دچار اشکال است.

شما باید طبق نیازهای بدن‌تان غذا بخورید، نه بر اساس میل و درخواست شکم‌تان! باید به‌طوری برنامه‌ریزی کنید که بزرگ‌ترین وعده‌ غذایی روزانه خود را کمی بعد از تمرین صرف کرده و پس از آن دیگر چیزی نخورید. اگر کیفیت مواد غذایی در دسترس شما پایین است بهتر است با مشورت پزشک از مکمل‌های ویتامینی استفاده کنید.

همچنین بخوانید:  ورزش کگل و لذت یک رابطه جنسی عالی

۷ نکته اصلی در تمرینات بدنسازی

۷. یکبار دیگر نحوه انجام حرکات خود را با مربی کنترل کنید.

اگر نسبتا مبتدی باشید ممکن است هنوز در اجرای حرکات ورزشی به تبحر لازم نرسیده و تمرین‌ها را درست انجام ندهید. فرم نادرست نه تنها ریسک آسیب را بالا برده بلکه سرعت پیشرفت را نیز کاهش می‌دهد.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا