کسب و کار

خرید گوشی Xisomi 13 Ultra رم 16

اگر فکر می‌کردید شیائومی با شیائومی 13 پرو با مشخصات بسیار عالی پیشی گرفته است، باید بگویم Xiaomi 13 Ultra با یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های دوربین موجود در بازار و طراحی متناسب با آن، از این هم فراتر می‌رود. با این حال، مسئله این است که به نظر می رسد این گوشی هوشمند برتر در واقع نسخه گلوبال است.

 

معرفی گوشی شیائومی 13 اولترا

Xiaomi 13 Ultra و Xiaomi 13 Pro شباهت های زیادی دارند. هر دوی آنها دارای پردازنده Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 و صفحه نمایش 6.73 اینچی WQHD+ AMOLED هستند که تجربه کاربری روانی را ایجاد می کنند. علاوه بر این، دوربین اصلی این دو گوشی با سنسور اصلی 1 اینچی 50 مگاپیکسلی IMX989 سونی، تله فوتو 3.2x 50 مگاپیکسلی و فوق عریض 50 مگاپیکسلی یکسان است.

با این حال، Xiaomi 13 Ultra ویژگی های منحصر به فردی را ارائه می دهد که آن را از برادر خود متمایز می کند. این گوشی مجهز به دوربین پریسکوپ 50 مگاپیکسلی و حسگر عمق سه بعدی TOF است که گزینه‌های بیشتری را در هنگام عکاسی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. سنسور اصلی همچنین دارای دیافراگم دوگانه در Ultra است که به شما امکان می دهد به صورت دستی بین f/1.9 و f/4.0 سوئیچ کنید.

 

مشخصات شیائومی 13 اولترا

 

از نظر عمر باتری، Xiaomi 13 Ultra دارای یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی کمی بزرگتر است که به کاربران قدرت بیشتری می دهد تا بدون نیاز به شارژ مجدد، روز خود را سپری کنند. و در حالی که شیائومی 13 پرو از طراحی جذابی برخوردار است، شیائومی 13 اولترا با طراحی جذاب تری که مشارکت شیائومی با سازنده دوربین های برتر لایکا را به نمایش می گذارد، همه چیز را ارتقا می دهد.

به طور کلی، Xiaomi 13 Ultra یک گوشی هوشمند برتر است که با پردازنده قدرتمند، تنظیمات دوربین چشمگیر و طراحی زیبا، تجربه ای عالی را به کاربران ارائه می دهد.

 

خرید گوشی Xisomi 13 Ultra رم 16

مزایا

  • نمایشگر فوق العاده
  • طراحی دوربین حرفه ای جسورانه
  • سیستم دوربین عالی و انعطاف پذیر

معایب

  • نرم افزار MIUI
  • انتشار در بریتانیا اتفاق نمی افتد
  • عمر باتری ظاهراً با پخش ویدیو کاهش می یابد

 

 

موجودی و رقابت Xiaomi 13 ultra

مدل اصلی چینی شیائومی 13 اولترا برای بررسی فرستاده شد، و ما چیزی در مورد راهنمای قیمت جهانی نشنیده ایم. همچنین اکنون تایید شده است که با وجود عرضه در سایر نقاط اروپای غربی، شاهد انتشار رسمی در بریتانیا نخواهد بود.

 

Xiaomi 13 Pro

گوشی Xiaomi 13 Ultra حدود 60 میلیون قیمت دارد. پرچمدار شیائومی یا این قیمت با گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا و گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس، که دو بازیگر اصلی در بازار گوشی‌های پرچم‌دار ممتاز در حال حاضر هستند، وارد رقابت می‌شود. این گوشی هم اکنون وارد بازار ایران شده است. اگر قصد خرید آن را دارید می توانید قیمت گوشی شیائومی ۱۳ اولترا را در این سایت مشاهده کنید.

بدنه و ارگونومی گوشی

طراحی شیائومی 13 پرو هرگز به من توجه نکرد، با انحناهای ملایم آن فاقد لبه های تیز شیائومی 13 چشمگیر است. با این حال، شیائومی 13 اولترا از نظر طراحی یک تغییر دهنده بازی است.

شیائومی با استفاده از چرم گیاهی برای پوشش پشت Ultra، که به سمت بیرون به سمت یک ماژول دوربین بزرگ و دایره‌ای متمایل می‌شود، زیبایی‌شناسی دوربین‌های خیابانی پیشرفته لایکا، برند شریک خود را پذیرفته است. این طرح نه تنها عالی به نظر می رسد، بلکه بافت چسبناکی را نیز برای چشم ها فراهم می کند. تنها نقطه ضعف آن این است که تمایل دارد به راحتی پرزها را جمع کند، اما علائم اثر انگشت کمتر مشکل ساز هستند.

همچنین بخوانید:  آیا همه بیرون زدگی های چشم، نشانه تومور اربیت هستند؟

قیمت گوشی شیائومی 13

 

قاب فلزی این گوشی درشت و مستحکم به نظر می رسد، بیش از حد انتظار به پشت بسته می شود و در کناره ها کمی صاف می شود. این ترکیب استفاده از آن را به عنوان دوربین بدون دردسر می کند، که مطمئناً هدف شیائومی بوده است.

با این حال، هنگامی که از آن استفاده نمی کنید، به دلیل ضخامت (9.1 میلی متر) و وزن (227 گرم) مطمئناً شیائومی 13 اولترا را در جیب خود خواهید دید. اگرچه 2 گرم سبک تر از مدل سرامیکی شیائومی 13 پرو است، اما همچنان به طور قابل توجهی سنگین تر از شیائومی 13 باریک و سبک وزن است و آن را به کمترین میزان زندگی در بین این سه گوشی تبدیل می کند.

از سوی دیگر، Xiaomi 13 Ultra دارای گواهی IP68 مورد انتظار است که مانند هر گوشی پرچمدار دیگری مقاومت در برابر آب و گرد و غبار را تضمین می کند. از آنجایی که یک گوشی شیائومی هستید، می توانید از یک بلستر IR در لبه بالایی نیز لذت ببرید. با برنامه Mi Remote، می توانید کنترل مستقیم تلویزیون یا استریو خود را در دست بگیرید.

صفحه نمایش زیبا گوشی شیائومی 13 اولترا

شیائومی 13 اولترا تفاوت چندانی با نمایشگر نسل قبلی خود ندارد، اما این مشکلی نیست. به هر حال، شیائومی 13 پرو قبلا یکی از بهترین صفحه نمایش های صنعت را داشت.

این گوشی دارای صفحه نمایش 6.73 اینچی AMOLED با رزولوشن 3200 در 1440 (QHD+) و نرخ به روز رسانی 120 هرتز، مشابه شیائومی 13 پرو است. طبق گفته شیائومی، روشنایی کمی افزایش یافته است، با حداکثر روشنایی معمولی 1300 cd/m² و اوج آن 2600cd/m².

در عمل، با خاموش شدن روشنایی خودکار، حداکثر روشنایی که من ثبت کردم کمی بیشتر از شیائومی 13 پرو بود. تقریباً به 500 cd/m² رسید که به اندازه کافی روشن است.

 

خرید شیائومی ۱۳

کالیبراسیون صفحه نمایش شیائومی به طور مداوم چشمگیر است و Xiaomi 13 Ultra نیز از این قاعده مستثنی نیست. تنظیمات پیش‌فرض «Original color PRO» که بهترین انتخاب است، دارای پوشش sRGB 98.1٪ و حجم 100٪ است. علاوه بر این، میانگین امتیاز دلتا E با 1.02 نتایج بالاترین سطح را تقویت می کند.

استفاده از صفحه نمایش با تصاویر شفاف و پاسخگویی صاف و ابریشمی لذت بخش است. با این حال، لبه‌های منحنی می‌توانند هنگام تماشای محتوای ویدیویی منظره مشکل ساز باشند یا منجر به فشار تصادفی کف دست شوند. اینجاست که صفحه‌نمایش تخت شیائومی 13 در صدر قرار می‌گیرد.

عمر باتری و عملکرد

شیائومی 13 اولترا که به همان پردازنده رده بالای اسنپدراگون 8 نسل 2 مجهز شده است، عملکرد فوق العاده ای دارد.

در تست‌های بنچمارک استاندارد ما، از جمله Geekbench 5 و Geekbench 6، و همچنین تست‌های GFXBench مبتنی بر GPU، Xiaomi 13 Ultra در برابر سایر دستگاه‌های اندرویدی برتری دارد.

این گوشی با 16 یا 12 گیگابایت رم بسته به مدل عرضه می شود که بیش از حد کافی است. از نظر فضای ذخیره‌سازی، مدل‌های ۲۵۶ گیگابایتی، ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی در دسترس هستند، اگرچه مشخص نیست که کدام مناطق کدام گزینه‌های ذخیره‌سازی را دریافت خواهند کرد.

Xiaomi 13 Ultra دارای بزرگترین باتری در این محدوده است، با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت، که حتی از باتری 4820 میلی آمپر ساعتی Xiaomi 13 Pro پیشی گرفته و با Samsung Galaxy S23 Ultra مطابقت دارد. در شرایط استفاده سبک تا متوسط ​​با صفحه نمایش 120 هرتزی که در حالت WQHD+ تنظیم شده است، باتری می تواند تا 16 ساعت با حدود 50 درصد باقی مانده دوام بیاورد.

با این حال، در طول تست ویدیوی حلقه‌ای ما، Xiaomi 13 Ultra چندین ساعت از Xiaomi 13 Pro و بیش از ده ساعت از Samsung Galaxy S23 Ultra فاصله داشت. با این وجود، این یک نگرانی قابل توجه برای استفاده روزمره نیست.

همچنین بخوانید:  رژیم لاغری 8 کیلو در یک ماه

جالب اینجاست که Xiaomi 13 Ultra تنها از شارژ سیمی 90 واتی پشتیبانی می کند که کندتر از شارژ 120 واتی ارائه شده توسط Xiaomi 13 Pro است. با وجود این، هنوز کمتر از 15 دقیقه برای شارژ از حالت خالی به 50 درصد و تقریباً 40 دقیقه برای شارژ کامل طول می کشد. در بخش روشن، این گوشی دارای شارژ بی سیم 50 واتی است، مشابه شیائومی 13 پرو، که بسیار عالی است.

نرم افزار شیائومی 13 اولترا

یکی از جنبه هایی که در کل سری شیائومی 13 (از جمله گوشی های ردمی و پوکو) ثابت می ماند، استفاده از نرم افزار سفارشی MIUI شیائومی است. با این حال، در هیچ یک از آنها جذابیت خاصی ندارد.

MIUI 14 که من آزمایش کردم حتی پیچیده تر از نسخه های قبلی خود بود. از آنجایی که این یک مدل چینی بود، هیچ امتیاز غربی وجود نداشت و راه اندازی آن را چالش برانگیز می کرد. هیچ فروشگاه Google Play خارج از جعبه وجود نداشت، و پیمایش در متن چینی و غیرفعال کردن برنامه‌ها و سرویس‌های چینی در منوی تنظیمات کار سختی بود.

اگرچه این مشکل در نسخه جهانی Xiaomi 13 Ultra نیست، اما بر اساس تجربه من با Xiaomi 13 Pro و Xiaomi 13، نرم افزار احتمالاً یکی از اجزای ضعیف تر این گوشی خواهد بود.

علیرغم اینکه آخرین نسخه است، منوهای MIUI همچنان درهم و برهم و دست و پا گیر هستند و برنامه های اضافی زیادی دارند. بازگشت به Pixel 7a ظاهراً کم‌توان‌تر با اندروید موجود در مقایسه، مانند یک نفس تازه است.

کیفیت دوربین

ویژگی بارز Xiaomi 13 Ultra سیستم دوربین آن است که برای نمایش برند لایکا طراحی شده است. خوشبختانه، شیائومی با ارائه یکی از بهترین سیستم‌های دوربین در صنعت، ادعاهای خود در زمینه دوربین را توجیه کرده است. در حالی که کیفیت عکس های گرفته شده در Xiaomi 13 Ultra مشابه عکس های Xiaomi 13 Pro است، تفاوت در تطبیق پذیری این گوشی نهفته است.

عکس‌هایی که در نور خوب گرفته می‌شوند، تیز با کنتراست و محدوده دینامیکی عالی هستند، چه از حالت طبیعی Leica Authentic یا از حالت Puncher Leica Vibrant استفاده کنید. حالت پرتره از حسگر عمق سه بعدی TOF و لنزهای زوم بهره می برد تا سوژه را به وضوح در پس زمینه کرمی بوکه ثبت کند.

به لطف حسگر اصلی بزرگ، OIS و حسگر عمق، عکس‌های شب روشن و واضح هستند که حتی بدون انتخاب حالت شب، عملکرد بهینه را تضمین می‌کنند. افزودن چهارمین لنز پریسکوپ 50 مگاپیکسلی برای عکس‌هایی با زوم 5 برابر، ابزار عکاسی دیگری را به زرادخانه تلفن اضافه می‌کند و فرصت‌های عکاسی خیابانی را بهبود می‌بخشد و عکس‌های زوم با کیفیت بالا را از فواصل دورتر امکان‌پذیر می‌کند.

دو دیافراگم مختلف، f/1.9 و f/4.0، انعطاف‌پذیری را با عکس‌های نزدیک فراهم می‌کنند و به کاربران اجازه می‌دهند بین بوکه‌های برجسته‌تر و فوکوس بیشتر روی سوژه‌های خود جابجا شوند. در حالی که برای دسترسی به این ویژگی غوطه ور شدن در منوی تنظیمات دوربین ناخوشایند است، به خصوص در هنگام گرفتن عکس از غذا بسیار موثر است.

هر دو سنسور 5x و 3.2x با کمک سیستم های OIS اختصاصی خود، عکس های واضحی را در شرایط نوری مختلف می گیرند. دوربین فوق عریض که فاقد OIS است، عکس‌های مناسبی تولید می‌کند اما در مقایسه با سنسورهای دیگر کوتاه‌تر است.

سلفی‌های گرفته شده با سنسور 32 مگاپیکسلی در جلو، رضایت‌بخش هستند، اما استثنایی نیستند، با نشانه‌هایی از نوردهی بیش از حد در پس‌زمینه و تمایل به به نظر رسیدن پاک‌شده. پرتره های سلفی دارای تشخیص لبه های جامد هستند اما به خوبی برخی از رقبا عمل نمی کنند.

 

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا