ورزش

پنج ورزش برای سلامتی بدن که مزایای متعددی دارد

پنج ورزش برای سلامتی بدن که مزایای متعددی دارد

انجام ورزش بسیار مهم است و برخی از انواع ورزش به ویژه مزایای سلامتی متعددی را ارائه می دهند.

برخی از ورزشها مزایای سلامتی متعددی را ارائه می دهند.

امروز در این مقاله از ماورای سلامت نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

همه ما می دانیم که ورزش به طور کلی بسیار سالم است. با این حال ، شما ممکن است به دنبال چیزهای خاص تری باشید. به عنوان مثال ، ممکن است بخواهید قدرت خود را افزایش دهید ، ذهنتان را آرام کنید ، یاد بگیرید که خیلی بهتر نفس بکشید ، انعطاف پذیری خود را بهبود بخشید و غیره.

بسته به نیاز بدن شما و آنچه به دنبال آن هستید ، برخی از ورزش ها برای شما بهتر از سایرین خواهند بود. امروز می خواهیم ورزش های خاصی را کشف کنیم که فواید چندگانه ای دارند. شما ممکن است هرگز برخی از آنها را انجام نداده باشید.

 

ورزش هایی که مزایای سلامتی متعددی دارند

اگرچه ورزش های مختلف زیادی در آنجا وجود دارد ، اما امروز ما پنج مورد از آنها را انتخاب کرده ایم. ما فکر می کنیم این پنج مزایای خاص برای شما دارند که ممکن است به آنها علاقه مند شوید.

دانستن اینکه هر ورزشی چه چیزی را به شما پیشنهاد می دهد ، به شما کمک می کند تا بفهمید کدام یک برای شما مناسب است. آیا شما آماده برای پیدا کردن؟

1- تنیس

فایده بازی تنیس

شما ممکن است گاه به گاه یکی از این دو ورزش را در جایی در فضای بیرون مانند ساحل بازی کنید. در آن لحظات ، شما به احتمال زیاد احساس سرشار از انرژی می کنید و از آن لذت می برید.

اگر چنین است ، احتمالاً می توانید تصور کنید که  اگر یکی از آنها را در کارهای روزمره خود گنجانید ، مزایای زیادی به شما می دهد. بعلاوه با توجه به اینکه این ورزش ها به صورت گروهی تمرین می شوند ، از مهارت های اجتماعی شما نیز بهره مند می شوند .

همچنین بخوانید:  تغییرات بدنسازی و مدت زمان تاثیر بدنسازی در زنان و مردان

هر دو تنیس ، تنیس دست و پنجه به پیشرفت چابکی ذهنی و هماهنگی کلی شما کمک می کنند این بسیار مثبت است ، زیرا حتی به تصمیم گیری نیز کمک می کند.

2- یوگا

فواید یوگا

مزایای سلامتی یوگا ، ورزش دیگری که مزایای چندگانه ای را ارائه می دهد ، یوگا است .

این فعالیتی است که به جای سرعت ، مستلزم تلاش پایدار است. البته افرادی که انعطاف پذیری بیشتری دارند ، می توانند حالت های مختلفی را که در این شکل شگفت انگیز ورزش وجود دارد ، انجام دهند. با این حال ، حتی اگر شما خیلی انعطاف پذیر نیستید ، با تمرین ، بدن شما انعطاف پذیری به دست می آورد .

یوگا همچنین با افزایش ظرفیت ریه و تأمین اکسیژن بیشتر بدن به بهبود کیفیت تنفس شما کمک می کند. از طرف دیگر ، به شما کمک می کند تا بر زمان حال متمرکز شوید و استرس را رها کنید .

یوگا به ایجاد حس بهتر زیستن به شما کمک می کند ، که بدیهی است که باعث کیفیت بهتر زندگی می شود.

 

3- پیاده روی

فواید پیاده روی

در مرحله بعد ، ورزش سوم که مزایای متعددی را ارائه می دهد پیاده روی است. حتی اگر دوست دارید پیاده روی کنید و مرتباً آن را بر روی تردمیل یا در شهر انجام می دهید ، همیشه بهتر است در طبیعت پیاده روی کنید. دلیل آن ساده است ، اما بسیار مهم است: سلامت روان.

جدا کردن از ریتم معمول شهر و لذت بردن از آزادی تنفس در خارج از خانه ضروری است. از همه اینها ، زیرا این امر ما را قادر می سازد انرژی خود را دوباره جبران کرده و خود را از نظر عاطفی تقویت کنیم.

تماس با طبیعت همیشه نفس هوای تازه ای را به همراه می آورد. این عمیقاً ما را تسکین می دهد و به ما این امکان را می دهد تا برای لحظه ای از آنچه در اطراف ما است لذت ببریم و ما را به زمان حال برگرداند. علاوه بر این ، پیاده روی  شکل عالی از ورزشهای قلبی عروقی است که اکسیژن رسانی به بدن می کند.

همچنین بخوانید:  چطور می‌تونم بارفیکس بیشتری بزنم؟

 

4-  ورزش دو (دویدن)

ورزش دو (دویدن)

دویدن یکی از کامل ترین شکل ورزش هایی است که هر روز می توانید انجام دهید. به بهبود وضعیت بدن ، افزایش سرعت ، تن دادن به بدن و همچنین پاک کردن ذهن کمک می کند. به لطف این ورزش می توانید قدرت خود را افزایش داده ، مفاصل خود را تقویت کرده و سیستم قلبی عروقی خود را بهبود بخشید.

به علاوه ، دویدن نیز می تواند راهی عالی برای افزایش انگیزه شما  باشد. به عنوان مثال ، ثبت نام در ماراتن می تواند به ما کمک کند احساس انگیزه کنیم تا خودمان را بهبود ببخشیم که این امر فواید بسیاری دارد. همچنین ، یک ماراتن یک فعالیت واقعاً سرگرم کننده است.

 

5- شنا

شنا

سرانجام ، ما نمی توانیم به این لیست از ورزش هایی که مزایای چندگانه ای را بدون ذکر شنا ، ارائه می دهیم ، پایان دهیم شنا کامل ترین ورزش از همه محسوب می شود و کم تحرک است.  بنابراین ، بنابراین برای افراد مسن ، بزرگسالان و کودکان به طور یکسان بسیار مناسب است.

شنا کاملا در تمام عضلات شما کار می کند ، به شما کمک می کند تنفس صحیح را یاد بگیرید و هماهنگی خود را بهبود بخشید. به علاوه ، همچنین به ما کمک می کند تا از هم جدا شویم.

تماس با آب همیشه بسیار دلپذیر است ،  که نگرانی های شما را از بین می برد و باعث می شود احساس کنید گویی روی ابر پرواز می کنید.

آیا شما قبلاً یکی از این ورزش ها را انجام می دهید؟ برای مثال می توانید بسیاری از آنها را تقریباً در هر کجا انجام دهید ، مثلاً در ساحل. هیچ بهانه ای برای استفاده نکردن از مزایای زیادی که این ورزش ها می توانند به ما ارائه دهند وجود ندارد ، زیرا نه تنها آنها مزایای جسمی را ارائه می دهند بلکه مزایای ذهنی نیز دارند. در جامعه ای که بیشتر و بیشتر دچار استرس و نگرانی می شود ، این امر ضروری است.

 

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا