ورزش

پنج فایده شنا از نگاه روانشناختی که شما را غافلگیر می کند 

پنج فایده شنا از نگاه روانشناختی که شما را غافلگیر می کند 

علاوه بر ارتقاء رشد جسمی ، شنا همچنین دارای مزایای روانشناختی است و باعث افزایش عزت نفس شما می شود.

شنا به شما در ورزش کردن بازوها ، کمر و پاها کمک می کند. اصولاً برای کل بدن شما فوق العاده است . با این حال ، برخی از مزایای روانشناختی شنا نیز وجود دارد که احتمالاً از آن آگاه نیستید.

امروز در این مقاله از ماورای سلامت نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

ورزش کردن مزایای جسمی و روانی زیادی دارد. با این حال ، هر ورزش مزایای خاص خود را دارد. در این مقاله فواید روانشناختی شنا را کشف خواهید کرد.

پنج فایده شنا

1- در از بین بردن استرس کمک می کند

یکی از پنج فایده شنا این است که استرس را از بین می برد . امروزه مردم واقعاً زندگی پرحرارت زندگی می کنند ، به همین دلیل دانستن چگونگی تسکین استرس خود بسیار مهم است ، بنابراین این امر بر سلامتی شما تأثیر نمی گذارد.

شنا کمک به کاهش استرس می کند زیرا در تماس با آب و دمای مطبوع آن آرامش بخش است . شما باید در استخرهایی که آب خیلی سرد نیست شنا کنید ، زیرا این کار باعث می شود شما راحت باشید.

همچنین بخوانید:  برنامه بدنسازی چربی سوزی برای افراد حرفه‌ای

شما می توانید صبح ها شنا کنید تا روز خود را به روشی بسیار فعال تر یا عصرها بعد از کار شروع کنید تا به شما در آرامش و لذت بردن از یک خواب آرام تر کمک کند.

2- باعث افزایش اعتماد به نفس شما می شود

دومین مزیت روانشناختی شنا این است که به تقویت اعتماد به نفس شما کمک می کند ، چیزی که به شما در همه زمینه های زندگی شما کمک می کند.

وقتی برای اولین بار شنا می کنید ، احتمالاً خزیدن جلو را انجام می دهید. با این حال ، به تدریج اعتماد به نفس خود را برای امتحان کردن سکته های مختلف و با سرعت های مختلف به دست خواهید آورد. این به افزایش اعتماد به نفس شما در داخل و خارج از استخر کمک خواهد کرد.

اعتماد به نفس به شما امکان می دهد تا با ترس خود روبرو شوید. اگر اعتماد به نفس زیادی ندارید ، ترسهای شما می تواند به شما کمک کند و شما را ترغیب می کند که در منطقه آسایش خود پناه ببرید .

3- می تواند یک تمرین اجتماعی باشد

فایده شنا می تواند یک تمرین اجتماعی باشد

اگر کلاس های شنا را برگزار می کنید ، با افراد زیادی مثل خودتان ملاقات خواهید کرد که به شما در غلبه بر ترس هایتان کمک می کند. اگر فردی خجالتی هستید این بسیار مهم است.

اگرچه ممکن است اعتقاد داشته باشید که دوستتان را سخت می کنید یا با افراد جدید ملاقات خواهید کرد ، اما فکر کردن به خصوص با یک فعالیت مشترک آسانتر خواهد بود. به یاد داشته باشید که قبلاً با آن افراد چیزی مشترک دارید. بنابراین ، شنا می تواند یک شروع مکالمه کامل باشد.

همچنین بخوانید:  تمرینات ورزشی برای افزایش استقامت قلبی عروقی

خجالتی بودن بدان معنی نیست که باید خود را از دیگران پنهان کنید. شما می توانید با بیرون آمدن از منطقه راحتی خود ، کمرویی خود را مدیریت کنید !

4- تصمیم گیری شما را بهبود می بخشد

چهارمین مزیت روانی شنا این است که تصمیم گیری شما را بهبود می بخشد . شنا به شما اجازه می دهد تا احساسات خود را متعادل کنید تا با وضوح بیشتری چیزها را ببینید.

علاوه بر این ، همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم ، شنا به شما در ایجاد اعتماد به نفس کمک می کند که هنگام تصمیم گیری بهتر ، چیزی ضروری است.

5- باعث می شود تصویر خود را بهبود ببخشید

اگر فکر کنید که نقص دارید و یا بعضی از قسمت های بدن خود را دوست ندارید ، شنا به شما امکان می دهد تا با بدن خود آشتی کنید. علاوه بر این ، شنا به تن شما کمک می کند و ورزشکارتر می شود. این همچنین می تواند عزت نفس شما را بهبود بخشد.

آیا شما از این همه فایده شنا می دانید؟

شنا یک ورزش بسیار کامل است. همانطور که مشاهده کردید ، از نظر جسمی و روانی به شما کمک می کند.

همچنین ، هنگامی که برخی از ابتدایی ترین سکته های شنا را به دست آوردید ، می توانید حتی در هنگام رفتن به ساحل ، آنها را تمرین کنید. به این ترتیب ، هنگام تعطیلات می توانید کار کنید .

 

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا