روانشناسی

چگونه حس ارزشمندی خود را تقویت کنیم؟

احساس ارزشمندی میزان اهمیتی است که برای خود قائل هستیم. دورنمایی احساسی از خودمان که مشخص می‌کند در مقایسه خود با دیگران چه احساسی درباره خودمان داریم.

 

باید یاد بگیرید احساس ارزشمندی‌تان را بیشتر و قوی‌تر کنید و سپس آن را حفظ کنید. برای شروع، چیزهای ارزشمندی را که پیش‌تر در خودتان کشف کردید، با فعالیت‌های پربارتر جایگزین کنید. در این مطلب از مجله ماورای سلامت به بیان نکات افزایش حس ارزشمندی در افراد می‌پردازیم.

امروز در این مقاله از ماورای سلامت نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

افزایش حس ارزشمندی در افراد

باورهای غلط زیادی  درباره ارزشمندی آدم‌ها وجود دارند. این باورها باعث می‌شوند برخی آدم‌ها برای خودشان ارزشی کمتر از چیزی که لیاقت‌شان را دارند  قائل شوند.

فهرستی از استعدادها و مهارت‌های‌تان تهیه کنید

همه ما چیزی برای عرضه داریم. انسان توانایی شگفت‌انگیزی دارد و می‌تواند بسیار بیاموزد. فهرستی از مهارت‌ها و استعدادهایتان تهیه کنید. با شناسایی توانایی‌هایتان، نقاط ضعف را به عقب می‌رانید و اجازه می‌دهید توانمندی‌هایتان به‌چشم بیایند.

ببخشیدن خود از نکات افزایش حس ارزشمندی در افراد

خودتان را به‌خاطر همه عیب‌ها و کمبودهایتان ببخشید. از اشتباهات خود درس بگیرید. با وجود احساس گناه و شرم همیشگی، نمی‌توانید به سطح سالمی از احساس ارزشمندی برسید. برای اینکه اعتماد به نفس خود را تقویت کنید به مطلب با این ترفندها اعتماد به نفس خود را بالا ببرید سر بزنید.

همچنین بخوانید:  اختلال اضطراب چیست و چطور درمان می‌شود؟

افزایش حس ارزشمندی در افراد

ریسک کنید

تنها دلیل اینکه کار بزرگی برای خودتان نکرده‌اید این است که هنوز تردید دارید آن را انجام دهید یا نه. از ریسک پذیری برای بهترشدن نترسید. دست از تردید به توانایی‌هایتان بردارید و پیش‌ بروید. اگر بار نخست موفق نشدید، یاد می‌گیرید دفعه بعد از مسیر دیگری پیش بروید. برخیزید و کارهای بزرگ انجام دهید.

عشق ورزیدن به خود از نکات افزایش حس ارزشمندی در افراد

خودتان را همان‌طور که هستید، بپذیرید. اگر ویژگی‌های‌ منفی دارید، برای اصلاح آن‌ها تلاش کنید. زندگی در وضعیت انکار، اشتباه است. این کار فقط رسیدن به رهایی را عقب می‌اندازد.

با آدم‌های سالم در ارتباط باشید

آدم‌های سالم‌ها یکدیگر را جذب می‌کنند. عادت‌های خوب، عادت‌های بد را از بین می‌برد غلبه بر عادت بد خودتان را در میان تغییرات دلخواهتان احاطه کنید. با آدم‌هایی در ارتباط باشید که بر تردیدهای‌شان غلبه کرده‌اند و مانند شما در مسیر شناسایی ارزش‌هایشان هستند.

هرکس باید با ارزیابی ارزش‌هایش به زندگی سالم فیزیکی، احساسی، اجتماعی و ذهنی برسد. ما باید آگاهانه در مسیر توجه به دیگران و مهم‌تر از آن توجه به خودمان گام برداریم. احساس ارزشمندی منبع سرشار و مانای رضایت از زندگی است.

افزایش حس ارزشمندی در افراد

 

 
منبع : deltapayam.com
Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا