روانشناسی

افسردگی را با ۴ روش سریع نابود کنید

مردم به‌طور عادی از جمله «من خیلی افسرده‌ام» استفاده می‌کنند تا به دیگران بفهمانند که حالشان بد است. اما در واقع چیزی که همه ما تجربه می‌کنیم، هیچ ارتباطی با افسردگی واقعی ندارد.

امروز در این مقاله از ماورای سلامت نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

افسردگی واقعی، غم و اندوه یا حتی احساس ناراحتی نیست بلکه یک ناامیدی طاقت‌فرسا است. افسردگی چنان تاریک و تار است که افرادی که تجربه‌اش کرده‌اند، می‌گویند این بدترین دردی است که تاکنون متحمل شده‌اند. در این مطلب از مجله ماورای سلامت به روش های درمان افسردگی می‌پردازیم.

روش های درمان افسردگی

افرادی که وارد معالجه و درمان افسردگی می‌شوند، شانس بهبودی خوبی دارند. تحقیقات نشان داده است که بیشتر افرادی که تحت درمان افسردگی قرار می‌گیرند، به درمان بسیار خوب پاسخ می‌دهند.

درمان افسردگی بدون دارو چگونه امکان‌پذیر است؟

به جهت افزایش تحقیقات علمی، درمان افسردگی بدون دارو بیشتر در معرض توجه قرار گرفته است.

افسرده بودن باعث می‌شود احساس درماندگی کنید. تغییر رفتار شما، فعالیت بدنی، سبک زندگی و حتی طرز فکر شما همه درمان‌های طبیعی و بدون استفاده از داروی افسردگی هستند. معمولا مراجعین به جهت عوارض جانبی که داروها برایشان ایجاد می‌کنند، کمتر راغب به استفاده از آن‌ها هستند. اگر می‌خواهید شناخت بهتری از افسردگی داشته باشید به مطلب قاتل خاموش روان شما چیست؟ سر بزنید.

همچنین بخوانید:  آیا علاقه‌اش به من از روی عشق است یا هوس؟

ورزش از روش های درمان افسردگی

سبک زندگی کنونی باعث شده است که افراد مانند گذشته فعالیت نداشته باشند. فعالیت بدنی باعث ترشح هورمون‌های سروتونین و اندروفین که هورمون شادی نیز نامیده می‌شود و دوپامین که هورمون لذت است، می‌شود. ۴۵ دقیقه ورزش در طول روز، همان کاری را انجام می‌دهد که داروهایی مانند سرترالین و فلوکستین انجام می‌دهند. ۳۰ تا ۶۰ دقیقه انجام ورزش‌هایی مانند پیاده‌روی، شنا و دوچرخه‌سواری (هوازی) کمک بسیاری به درمان افسردگی بدون دارو می‌کند. ورزش در درمان قطعی افسردگی نقش بسزایی دارد.

 

خواب مناسب

هر فرد بین ۷ تا ۹ ساعت خواب مفید نیاز دارد. وقتی خوب نمی‌خوابید نشانه‌های افسردگی مانند بی‌قراری، غم و خستگی شدیدتر می‌شود. بهتر است راهکارهایی برای بهتر خوابیدن خود به‌کار ببرید.

  • در زمان معینی بخوابید و بیدار شوید.
  • پیش از خواب تنفس شکمی و ریلکسیشن انجام دهید.
  • یک ساعت پیش از خوابیدن از تلویزیون، کامپیوتر و موبایل استفاده نکنید زیرا از ترشح هورمون ملاتونین که موجب خواب آلودگی فرد می‌شود، جلوگیری می‌کند.
  • از تختخواب خود تنها برای خوابیدن استفاده کنید.
  • در صورتی‌که شبی خوابتان نبرد، سعی نکنید با بیشتر خوابیدن در صبح آن را جبران کنید، زیرا باعث بهم ریختن خوابتان می‌شود.
  • در نهایت آنکه در طول روز به فعالیت مشغول شوید تا شب آنقدر خسته باشید که به‌سرعت خوابتان ببرد.

 

حمایت اجتماعی از روش های درمان افسردگی

تنهایی و خود را در انزوا قرار دادن برای فرد افسرده بسیار مضر است و افسردگی او را تشدید می‌کند. احساس تعلق نسبت به دیگران باعث ترشح هورمون‌هایی در بدن می‌شود که مانع افسردگی است. سعی کنید با دوستان و خانواده خود همراه شوید. روابط چهره به چهره تاثیر بسیاری بر بهبود افسردگی دارد. در کلاس‌های متنوع ثبت‌نام کنید. فعالیت‌های داوطلبانه راهکار بسیار مفیدی برای کسب حمایت اجتماعی است. در حالی که خود به دیگران کمک می‌کنید، حمایت اجتماعی دیگران را نیز به‌دست می‌آورید. منتظر نباشید تا حالتان بهتر شود تا با دیگران ارتباط برقرار کنید، بلکه باید با دیگران ارتباط برقرار کنید تا حالتان بهتر شود.

همچنین بخوانید:  این حرف‌ها را هرگز به مردان نگویید

 

پرهیز از تنهایی

علت عمده افسردگی افکار تکراری و زائد است. تنهایی باعث افزایش نشخوار ذهنی می‌شود. تا جای ممکن خودتان را مشغول فعالیت کنید. شغلی که به آن تعهد داشته باشید، کلاس هنری، ورزش، کارهای عام المنفعه، میهمانی، مسافرت و غیره همگی باعث می‌شوند فکرتان درگیر فعالیت موردنظر باشد و از نشخوار ذهنی رها شوید.

 
منبع : deltapayam.com
Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا