ورزش

انتخاب بهترین زمان برای ورزش کردن

انتخاب بهترین زمان برای ورزش کردن

برنامه تمرینی که شما انتخاب می کنید بستگی به آنچه می خواهید بدست آورید. اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید ، همزمان با کسی که به دنبال ایجاد توده عضلانی است ، نمی توانید تمرین کنید.

امروز در این مقاله از ماورای سلامت نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

کار کردن یکی از سالم ترین کارهایی است که می توانید انجام دهید. با این وجود انتخاب بهترین زمان برای ورزش بستگی به اهداف فردی شما دارد.

به عنوان مثال ، کسانی که می خواهند وزن خود را کاهش دهند ، همزمان با کسی که برای بدست آوردن توده عضلانی یا افزایش مقاومت بی هوازی خود تلاش می کنند ، نمی توانند کار کنند . نتایج هرگز یکسان نخواهد بود.

اگرچه بسیاری از افراد برنامه تمرینی خود را حدود دسترسی شان انجام می دهند ، اما همیشه این کار درست نیست.

پارامترهای زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند تا بداند که چه زمانی باید یا نباید بدن خود را تحت فشارهای بدنی قرار دهید. درست همانطور که چرخه خواب و هورمون وجود دارد ، چرخه هایی نیز برای ورزش وجود دارد.

همانطور که بسیاری از کارشناسان را تایید کرده اند، ریتم بیولوژیکی خواب و بیدار بودن توسط خورشید تعیین می کند، همچنین کنترل توانایی های ما در رابطه با فعالیت های فیزیکی است.

به همین دلیل ، ابتدا باید ورزشکاران به ساعت داخلی خود و چگونگی تأثیر آن بر عملکرد ، سرعت و قدرت آنها توجه کنند.

 

بهترین زمان برای ورزش چیست؟

بهترین زمان برای ورزش چیست؟

کسانی که معمولاً ورزش سبک و متوسط ​​دارند ، می توانند در هر ساعت از شبانه روز این کار را انجام دهند ، تا زمانی که از سلامتی خوبی برخوردار باشند ، این کار را انجام دهند. با این حال ، مهم است که موارد زیر را در خاطر داشته باشید.

همچنین بخوانید:  توصیه‌های مهم برای انتخاب بهترین زمان ورزش برای لاغری

جوانب مثبت و منفی ورزش در صبح

در صبح دمای بدن در کمترین حد خود قرار دارد ، بنابراین انرژی و جریان خون ما کند می شود. سرماخوردگی به همراه سفتی عضلات ، خطر شکستگی یا صدمات را افزایش می دهد.

مطالعات اخیر نشان می دهد که جلسات تمرین صبحگاهی سیستم ایمنی بدن ما را به خطر می اندازد و احتمال عفونت های باکتریایی یا ویروسی را افزایش می دهد.

از طرف دیگر ، کار کردن در ابتدای روز باعث ایجاد قوام می شود و شما را مجبور می کند که به درستی استراحت کنید. با این وجود ، به دلیل ساعات غیرفعال بودن در حالی که در خواب بودید ، باید بیشتر گرم کنید.

مزایای ورزش در بعد از ظهر

بین ساعت 4 و 5 بعد از ظهر ، ریه های ما بهترین عملکرد را دارند. عضلات ما انعطاف پذیر تر می شوند ، شدت آن بیشتر می شود ، عملکرد ما بهتر می شود و راحت تر می توانیم خود را از استرس رها کنیم.

دمای بدن و هورمونهای بدن ما در ساعت 6 بعدازظهر به بالاترین قله خود می رسد. بنابراین ، در این زمان ، بدن ما بهتر به خواستن ورزش پاسخ می دهد. همچنین ، ورزش بین ساعت 3 تا 7 بعد از ظهر به تنظیم هضم غذا کمک می کند.

احتیاط به ورزش کردن اواخر شب

ورزش باعث ایجاد آدرنالین می شود. انجام این کار در شب می تواند به بی خوابی و مشکل در کنترل ریتم قلبی منجر شود. در حالت ایده آل ، شما باید 2 ساعت قبل از خواب به ورزش بپردازید.

چرا باید زمان مناسب برای ورزش انتخاب کنید؟

چرا باید زمان مناسب برای ورزش انتخاب کنید؟

برای رسیدن به اهدافی که برای خود تعیین کرده اید ، باید بدانید که چگونه زمان روز ورزش را انتخاب کنید. بسته به آنچه شما برای رسیدن به آن آرزو می کنید ، می توانید راه های زیر را انتخاب کنید.

همچنین بخوانید:  چطور می‌تونم بارفیکس بیشتری بزنم؟

کالری بسوزانید

برای کسانی که می خواهند کالری بسوزانند  و می خواهند وزن کم کنند باید بعد از ظهر تمرین کنند. این زمانی است که سوخت و ساز بدن شما کاهش می یابد. هرچه محیطی که در آن کار می کنید سردتر باشد ، کالری بیشتری نیز می توانید بسوزانید.

مقاومت هوازی را افزایش دهید

آیا می خواهید مقاومت هوازی خود را افزایش دهید؟ این توانایی بیولوژیکی برای انجام یک تلاش گسترده با شدت متوسط ​​یا کم است. صرف نظر از اینکه ساعت آموزش را انتخاب کنید ، عملکرد شما یکسان خواهد بود.

مقاومت بی هوازی را افزایش دهید

به عبارت دیگر افزایش  مقاومت بی هوازی ، انعطاف پذیرتر ، قوی تر ، قدرتمندتر و سریع تر می شود. این به معنای انجام فعالیت های کوتاه مدت و با شدت زیاد است.

بهتر است بعد از ساعت 6 بعد از ظهر ورزش کنید و حتی در ساعات شب برای این تمرینات مقاومت انجام دهید.

ورزشکاران تمایل دارند همزمان با مسابقات خود برای نظارت بر عملکردشان تمرین کنند.

توده عضلانی بسازید

اگر به دنبال ساختن توده عضلانی هستید ، اگر اولین چیز را در صبح یا بعد از ظهر به بعد آموزش دهید ، هورمونهای شما در بدست آوردن ماهیچه ها بسیار مفید خواهند بود.

هر بدن متفاوت است

هر بدن متفاوت است

اگرچه بسیاری از پیشنهادات کلی وجود دارد ، لازم است به یاد داشته باشید که هر بدن متفاوت است و پاسخ های محرک همه یکسان نیستند.

محاسبه دمای بدن ، مطابق با چرخه های شبانه روزی شما ، یک روش برای تعیین بهترین زمان ورزش برای شما است.

برای این کار ، باید پنج یا شش روز متوالی (با اندازه گیری در هر ساعت) آن را تحت نظر داشته باشید تا میانگین تعیین کنید. می توانید سه ساعت قبل یا سه ساعت بعد از زمانی که درجه حرارت شما بالاترین است ورزش کنید.

اگر این خیلی پیچیده است ، و آنچه شما می خواهید انجام دهید این است که بدن خود را سالم نگه دارید ، گزینه های دیگری نیز وجود دارد.

علاوه بر اینکه خود را در معرض کارهای روزمره قرار دهید و فداکاری کنید ، کار کردن فقط 30 دقیقه در روز کافی است.

 

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا