ورزش

هفت دلیل برای اینکه چرا باید ورزش کنید

هفت دلیل برای اینکه چرا باید ورزش کنید

پنهانی نیست که ورزش یکی از بهترین عادت ها برای ایجاد تعادل جسمی ، روحی و عاطفی است. با وجود این ، بسیاری از افراد زندگی بی تحرکی را پشت سر می گذارند و نمی توانند وقت لازم برای زدن ورزشگاه یا ورزش را پیدا کنند . در این مقاله خواهید آموخت که چرا باید ورزش را شروع کنید.

امروز در این مقاله از ماورای سلامت نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

ما نمی توانیم انکار کنیم که حفظ روال تناسب اندام می تواند دشوار باشد. با این حال ، ارزش این را دارد که برای شروع و به دست آوردن این مزایای مهم ، اراده را پیدا کنیم. و صرف نظر از سن و شرایط جسمی ، ورزش باعث تندرستی ، تسکین استرس می شود و حتی می تواند به جلوگیری از بیماری کمک کند.

 

هفت دلیل اینکه چرا باید ورزش را شروع کنید :

 

1- استرس و اضطراب را کاهش می دهد!

وقتی ورزش می کنیم ، می توانیم از فعالیت های کاری ، وظایف خانگی و از همه موقعیت هایی که می تواند باعث استرس و اضطراب شود ، جدا شویم.

همچنین بخوانید:  زومبا در خانه؛ آموزش زومبا برای لاغری

با این کار بدن ما  سروتونین و اندروفین را آزاد می کند.  این نوعی  آرامبخش طبیعی است که می تواند به مبارزه با استرس و عدم تعادل سیستم عصبی کمک کند.

2- باعث افزایش عزت نفس می شود

تمام فعالیت های ورزشی به ما کمک می کند تا خودمان را به چالش بکشیم. به همین دلیل ، دستیابی به اهدافمان و بهبود روز به روز حس غرور را به ارمغان می آورد و عزت نفس را افزایش می دهد. علاوه بر این ، شما از لحاظ زیبایی زیبایی نیز بهره مند می شوید زیرا پوست و بدن بهتر به نظر می رسد و این باعث می شود احساس بهتری نسبت به خود داشته باشید.

3- باعث افزایش متابولیسم شما می شود.

همراه با یک رژیم غذایی سالم ، ورزش یکی از کلیدهای اصلی برای حفظ یک متابولیسم فعال و به همراه آن یک وزن سالم است. تمرین روزانه آن باعث افزایش هزینه های انرژی می شود و به از بین بردن رسوبات چربی موجود در مناطق مختلف بدن کمک می کند.

همچنین ، بسیاری از فعالیت ها برای ایجاد و تقویت توده عضلانی مهم است ، به شما این امکان را می دهد که باریک تر و با نشاط تر به نظر برسید.

4- ورزش ظرفیت مغز شما را بهبود می بخشد

ورزش ظرفیت مغز شما را بهبود می بخشد

اگرچه همه ما بیشتر بر روی کارهای بدنی تمرکز می کنیم ، اما ورزش به تعادل بدن و ذهن کمک می کند و مزایای سلامتی مغز را به همراه دارد.

به عنوان مثال ، هماهنگی های لازم برای اجرای فعالیت ها و پیگیری دنباله ای به عنوان تمرین برای مغز انجام می شود.

همچنین بخوانید:  تمرینات قدرتی و نمونه برنامه قدرتی

علاوه بر این ، با بهینه سازی جریان خون ، اکسیژن رسانی به سلول های مغز افزایش می یابد. به همین دلیل عملکرد ذهنی و تمرکز بهبود می یابد.

5- ورزش می تواند از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری کند

ورزش می تواند از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری کند

این که شما در معرض بیماریهای قلبی عروقی هستید یا خیر ، ورزش کردن می تواند به تقویت سلامت قلب ، گردش خون و شریانی شما کمک کند. ورزش با کنترل سطح کلسترول بالا و جلوگیری از شرایط مزمن مانند نارسایی قلبی و حمله قلبی مرتبط است.

6- ورزش باعث تقویت مفاصل و استخوانهای شما می شود

ورزش باعث تقویت مفاصل و استخوانهای شما می شود

افرادی که ورزش می کنند خطر کمتری برای ابتلا به اختلالات مفاصل و استخوان ها دارند. این عادت به متعادل کردن فرایندهای التهابی بدن کمک می کند. با تقویت ماهیچه ها ، رباط ها و تاندون ها نیز از آسیب دیدگی در استخوان ها و مفاصل جلوگیری می کند.

با این وجود ، حفظ حرکات خوب در حین انجام حرکات بسیار مهم است زیرا در غیر این صورت ، ورزش می تواند تأثیر متضادی داشته باشد.

 

7- می تواند از پیری زودرس جلوگیری کند

همیشه گفته شده است که ورزش مؤثرترین قرص ضد پیری است که وجود دارد. فواید آن روی بدن می تواند از زوال زودرس بافت ها جلوگیری کند. به علاوه با جلوگیری از پیشرفت بیماری ها می تواند امید به زندگی شما را افزایش دهد.

هنگام ورزش ، عملکردهای متابولیسم ، گردش خون و سیستم لنفاوی را فعال می کنید . اینها برای سالم نگه داشتن سلولها و محافظت از اثرات مضر سموم با هم کار می کنند .

هر نوع فعالیت ورزشی به سم زدایی بدن کمک می کند. همچنین می تواند از بروز چین و چروک و علائم پیری در پوست جلوگیری کند. پس برای چی منتظری؟ فقط با چند دقیقه ورزش در روز ، می توانید از تمام مزایایی که در اینجا به آنها اشاره کردیم ، لذت ببرید.

اگر عادت ندارید ورزش کنید ، به آرامی شروع کنید  تا اینکه بخشی از کارهای روزمره شما شود.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا