رژیم غذایی

عرق گشنیز ، معجزه لاغری را بشناسید!

عرق گشنیز از جمله پرکاربردترین عرقیجات گیاهی در طب سنتی است. خواص عرق گشنیز بسیار فراوان است. طبع گشنیز سرد و خشک است. عرق گشنیز حاوی ویتامین‌ها از جمله ویتامین A، B6، C، مواد معدنی مانند آهن، منیزیم، کلسیم، پتاسیم و فیبر است.

مجله ماورای سلامت را تا انتهای این خواندنی جذاب و مفید همراهی کنید.

 

 
از جمله خواص عرق گشنیز می‌توان به مواردی مانند کاهش قند خون و تاثیر در لاغری اشاره کرد. در ادامه به بررسی برخی از خواص عرق گشنیز می‌پردازیم‌. در این مطلب از ماورای سلامت که در رابطه با عرق گشنیز است به بررسی مواردی از جمله عرق گشنیز و سلامت پوست، عرق گشنیز و خواص ضد سرطانی، عرق گشنیز و درمان دیابت، عرق گشنیز و بهبود حافظه، عرق گشنیز برای درمان سرماخوردگی و سینوزیت، عرق گشنیز و درمان غلظت خون، عرق گشنیز و درمان میگرن، عرق گشنیز و بهبود اعصاب و روان، عرق گشنیز برای لاغری و در نهایت به بررسی عوارض عرق گشنیز می‌پردازیم.

خواص عرق گشنیز

 

خواص عرق گشنیز

عرق گشنیز از جمله عرقیجات گیاهی است که خواص درمانی فراوانی دارد. از جمله خواص عرق گشنیز می‌توان به مواردی مانند بهبود کارکرد کبد، افزایش سطح انرژی، رفع خستگی، درمام زخم‌های دهانی، بهبود و درمان کم خونی، حفظ مجاری ادراری از عفونت، درمان آرتریت و جلوگیری از ریزش مو اشاره کرد. در ادامه به بررسی بعضی از خواص عرق گشنیز می‌پردازیم.

 

عرق گشنیز و خواص ضد سرطانی

عرق گشنیز در خود ترکیباتی دارد که برای سلامت پوست بسیار مفید و موثر هستند. مصرف عرق گشنیز می‌تواند موجب بهبود انواع سرطان پوست شود. برای اینکه بتوان از خواص ضد سرطانی عرق گشنیز بهره مند شد باید مقداری از عرق گشنیز را با روغن گل سرخ ترکیب کرده و بر روی موضوع آسیب دیده بمالید و ماساژ دهید.

 

عرق گشنیز و سلامت پوست

گفتیم که عرق گشنیز دارای ترکیباتی است که برای پوست و سلامت پوست مفید و موثر است. عرق گشنیز بهرچوست درخشانی را هدیه می‌دهد. یک گزینه مناسب برای داشتن پوستی صاف و درخشان و بدون چین و چروک مصرف عرق گشنیز است.  برای بهره‌مندی از خواص عرق گشنیز برای پوست باید صد و پنجاه سی سی عرق گشنیز، ده گرم تخم گشنیز و ده گرم اسطوخودوس را ترکیب کرده و برای مدت زمان پانزده دقیقه روی حرارت قرار دهید تا دم بکشد. این ترکیب را بعد از دم کشبدن از صافی عبور دهید و بعد از اینکه سرد شد به آن عسل و روغن زیتون اضافه کنید. از این ترکیب روی پوست خود بمالید و نتایج آن در درخشان سازی و جوان سازی پوست خود را ببینید. از دیگر مزایای عرق گشنیز برای پوست درمان جوش‌های سرسیاه است. برای بهره‌مندی از این مزیت عرق گشنیز کافی است تا یک قاشق از عرق گشنیز را باید با دو قاشق آب لیمو ترش ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید و برای مدت زمان یک ساعت روی پوست صورت بماند.

همچنین بخوانید:  رژیم پروتئین یا نقشه راه سلامتی و لاغری

پس از گذشت مدت زمان یک ساعت صورت خود را بشویید و این گار را تکرار کنید تا از شر جوش‌های سر سیاه خود خلاص شوید. همچنین رفع خارش پوست نیز با استفاده از ترکیب عرق گشنیز و عرق کاسنی قابل درمان است. درمان آکنه و جوش‌های صورت نیز توسط ماسک گشنیز و خیار و ماست به همراه جو دوسر ممکن است. همچنین کاهش علائم اگزمای پوستی از دیگر خواص عرق گشنیز برای پوست است.

 

عرق گشنیز و درمان دیابت

کمک به درمان دیابت از دیگر خواص فوق العاده عرق گشنیز برای سلاپتی است. عرق گشنیز موجب کاهش قند خون شده و همچنین در بهبود عملکرد کبد نیز بسیار تاثیرگذار است. متخصصان طب سنتی بر این باورند که عرق گشنیز موجب افزایش ترشح انسولین در بدن می‌شود و از این طریق موجب کاهش و درمان دیابت نوع دو می‌شود. عرق گشنیز برای درمان دیابت بسیار مفید و افراد مبتلا به دیابت می‌توانند با مصرف عرق گشنیز بیماری خود را درمان کرده و یا سطح قند خون خود را کاهش دهند.

 

عرق گشنیز برای درمان سرماخوردگی و سینوزیت

عرق گشنیز دارای خواص آنتی بیوتیک است. در صورت استفاده از عرق گشنیز می‌توانید از بروز سرماخوردگی پیشگیری کنید و در صورت ابتلا به سرماخوردگی با مصرف عرق گشنیز می‌توانید موجب تسریع بهبودی خود شوید. عرق گشنیز خاوی مقادیر بالایی از ویتامین C است و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. علاوه بر این برای درمان و بهبود سینوزیت می‌توان از بخور جوشانده‌ی تخم گشنیز و عرق گشنیز و خواص این عرق گیاهی بهره‌مند شد تا علائم بیماری بهبود یابد.

همچنین بخوانید:  مصرف کره بادام زمینی در بارداری ، خواص و منع مصرف آن را بدانید!

 

عرق گشنیز و بهبود حافظه

از دیگر خواص بی‌نظیر عرق گشنیز می‌توان به تاثیر آن در بهبود حافظه نیز اشاره کرد.

 

عرق گشنیز و درمان غلظت خون

استفاده از ترکیب جوشانده‌ی تخم گشنیز و عرق گشنیز می‌تواند موجب کاهش غلظت خون در بدن افراد شده و از این طریق می‌تواند موجب پیشگیری از بروز خطرات بعدی و سکته و عوارض بسیار بد آن برای بدن شود.

 

عرق گشنیز و درمان میگرن

از قدیم الایام برای درمان سردرد از گیاه گشنیز و عرق آن استفاده می‌کردند. بر اساس مطالعات انجام شده در سال‌های اخیر توسط محققان ثابت شده است که مصرف عرق گشنیز می‌تواند تا حد زیادی موجب تسکین و درمان سردردهای میگرنی شود.

 

عرق گشنیز و بهبود اعصاب و روان

از دیگر کاربردهای عرق گشنیز می‌توان به تاثیر این عرق گیاهی برای درمان مشکلات اعصاب و مشکلاتی مانند اختلال حواس اشاره کرد. برای درمان این نوع از بیماری‌ها اعصاب و روان کاعی لست مقداری عرق گشنیز را با آب لیمو شیرین و عرق کاسنی ترکیب کرده و صبح‌ها به صورت ناشتا مصرف شود.

 

عوارض عرق گشنیز

 

عوارض عرق گشنیز

عرق گشنیز در کنار خواص و فواید بی‌‌نظیری که دارد ممکن است عوارضی نیز به دنبال داشته باشد. استفاده از عرق گشنیز در دوران بارداری ممنوع است زیرا استفاده از عرق گشنیز با توجه به داشتن خاصیت قاعده آوری در این دوره می‌تواند موجب سقط جنین و یا زایمان زودرس شود. همچنین گفتیم عرق گشنیز موجب کاهش قند خون می‌شود و ممکن است در دوران بارداری قند خون را کاهش دهد و موجب کاهش حافطه در نوزاد شود. علاوه بر این زیاده روی و افراط در نصرف عرق گشنیز می‌تواند عوارضی مانند خستگی شدید، خواب عمیق، گنگی و بی‌حسی را به دنبال داشته باشد. همچنین زیاده روی در مصرف عرق گشنیز می‌تواند موجب تضعیف حافظه و همجنین افزایش اشتها شود که اگر این افزایش اشتها کنترل نشود منجر به چاقی و افزایش وزن می‌شود.

 

خواص عرق گشنیز برای لاغری

 

عرق گشنیز برای لاغری

عرق گشنیز برای کاهش وزن و لاغری یکی از پرمصرف‌ترین عرقیجات گیاهی است. در واقع می‌توان از عرق گشنیز به عنوان معجزه لاغری یاد کرد. شما می‌توانید با قرار دادن عرق گشنیز در غذای رژیمی خود به روند کاهش وزن خود سرعت دهید. عرق گشنیز می‌تواند سلامت‌ روده‌ها و حرکات دودی روده‌ها را بهبود بخشد و از این طریق به هضم بهتر غذا و در نتیجه لاغری و کاهش وزن کمک کند. علاوه‌بر این عرق گشنیز موجب افزایش سوخت و ساز بدن شده و همچنین به عنوان یک تنظیم کننده بافت‌های بدن عمل می‌کند.

 

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا