ورزش

شش فایده پیاده روی بر سلامت بدن

شش فایده پیاده روی بر سلامت بدن

آیا می دانید پیاده روی نه تنها از سلامت جسمی شما حمایت می کند بلکه به بهزیستی روانشناختی شما نیز کمک می کند و استرس را دور می کند، تمام آنچه شما نیاز دارید 30 دقیقه در روز است.

امروز در این مقاله از ماورای سلامت نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

پیاده روی کاری است که بسیاری از آنها هر روز انجام می دهند تا از یک مکان به مکان دیگر برسند. در حقیقت ، بسیاری نیز ممکن است متوجه نشوند که این عمل چقدر سالم است.

حقیقت این است که  این یکی از ساده ترین و بهترین تمرینات در آنجا است.  این چندین فرآیند فیزیکی و شیمیایی را در بدن شما فعال می کند که به بهبود سلامتی شما کمک می کند.

هنگام راه رفتن ، مفاصل و استخوان های خود را تقویت می کنید. به علاوه ، گویی این کافی نیست ،  سوخت و ساز بدن شما تحریک می شود و کالری بیشتری می سوزانید.

به همین دلیل توصیه می کنیم هر روز حداقل 30 دقیقه این کار را انجام دهید ، به خصوص هنگامی که شما هیچ فعالیت بدنی دیگری انجام نمی دهید.

از آنجا که بسیاری از افراد هنوز هم غیرفعال هستند ، ما دوست داریم 7 مورد خوب را که هنگام قدم زدن در شما اتفاق می افتد به اشتراک بگذاریم .

همچنین بخوانید:  تمرینات قدرتی و نمونه برنامه قدرتی

در اینجا چند فایده پیاده روی را برای شما می گوییم :

1- سطح انرژی شما بالا می رود

سطح انرژی شما بالا می رود

هر روز پیاده روی کنید

آیا احساس خستگی می کنید؟ آیا در تمرکز مشکل دارید؟ احتمالاً سطح انرژی پایینی دارید.

در این صورت ، پیاده روی کوتاه هر روز می تواند برای  بهبود بهره وری جسمی و روحی شما مؤثر باشد.

هنگامی که پیاده روی می کنید ، گردش خون بهینه می شود و بنابراین سلول ها برای کارهایی که انجام می دهند ، اکسیژن کافی دریافت می کنند.

این تمرین همچنین  از سختی و تنشی که در مفاصل و عضلات دارید ، آزاد می کند و از بروز درد در فعالیت های روزانه شما جلوگیری می کند.

2- سلامت قلب و عروق شما را بهبود می بخشد

از آنجا که پیاده روی فعالیتی است که به بهبود گردش خون و سوزاندن کالری کمک می کند ،  فایده های پیاده روی قابل توجه برای سلامت قلب و عروق شما دارد.

یک پیاده روی سریع روزانه ضربان قلب شما را بهبود می بخشد بنابراین می تواند بدون هیچ مشکلی خون را در بدن شما پمپاژ کند. این به جلوگیری از فشار خون بالا کمک می کند.

بعلاوه ، این یک روش عالی برای افزایش سطح کلسترول خوب (HDL) شما و در عین حال کمک به کاهش کلسترول بد شما است (LDL) و تری گلیسیرید است.

این خطر حمله قلبی ، سکته مغزی و بیماریهای شریانی را کاهش می دهد.

 

3- به شما در کاهش وزن کمک می کند

به شما در کاهش وزن کمک می کند

قدم زدن هر روز به شما در کاهش وزن کمک می کند

مانند سایر ورزش های قلبی عروقی ، پیاده روی راهی عالی برای سوزاندن کالری بیشتر و مبارزه با وزن اضافی یا چاقی است.

اگرچه این یک معجزه تعجب آور نیست که باعث می شود این پوندها در طول شب از بین بروند ،  انجام این کار روزانه باعث افزایش میزان سوزاندن کالری و کاهش شاخص توده بدنی می شود.

این ایده آل برای ترک سبک زندگی بی تحرک است. برای انجام این کار به تلاش بیش از حد یا مکانی خاص ، مانند سالن ورزشی نیاز ندارد.

همچنین بخوانید:  برنامه بدنسازی رزمی با تمرینات ساده

هر چه سریعتر راه بروید ، چربی بیشتری به سوختن شما کمک می کند.

 

4- از سلامتی خوب استخوان پشتیبانی می کند

از سلامتی خوب استخوان پشتیبانی می کند

استخوانهای شما از پیاده روی روزانه شما مقدار زیادی خارج می شود.

این فعالیت  باعث تقویت استخوان های شما می شود و از ریزش تراکم جلوگیری می کند ، دلیل اصلی پوکی استخوان است.

بعلاوه باعث کاهش التهاب در بافتهای شما می شود و از بین بردن اختلالات مزمن مانند استئوآرتریت .

اگر در طول روز پیاده روی کنید ،  به دلیل قرار گرفتن در معرض آفتاب ، میزان ویتامین D شما بالا می رود و بنابراین بدن بهتر کلسیم سنتز می کند.

5- از واریس و رگ های عنکبوتی جلوگیری می کند

وریدهای واریسی و عنکبوتی یکی از علائم اصلی وجود مسئله در گردش خون در قسمت تحتانی بدن است.

از آنجا که راه رفتن به گردش خون شما کمک می کند ، انجام این کار به طور مرتب انجام می شود تا از بروز این نوع مشکل زیبایی شناختی جلوگیری شود.

این تمرین پاهای شما را انجام می دهد ، از ایجاد التهاب در بافت های شما جلوگیری می کند و بازگشت خون به قلب شما را آسان تر می کند.

همچنین مویرگهای شما را تن کرده و خطر احتباس مایعات را کاهش می دهد .

6- اضطراب و استرس را از خود دور می کند

اضطراب و استرس را از خود دور می کند

ورزش متوسط ​​یک عادت سالم است که  به بهبود سلامت عاطفی شما کمک می کند و در نتیجه قسمت های کمتری از اضطراب و استرس به وجود می آید .

هنگام راه رفتن ، مقدار مشخصی از سروتونین و اندروفین در جریان خون شما آزاد می شوند و باعث می شوند احساس بهتری داشته باشید.

از آنجا که همچنین اکسیژن رسانی به مغز را بهینه می کند ، پیاده روی نیز برای خنثی کردن تأثیرات منفی استرس اکسیداتیو ، عاملی مرتبط با افسردگی و تحریک پذیری مفید است.

آیا شما هنوز درگیر سبک زندگی بی تحرک هستید؟ اگر هنوز بدن خود را به حرکت در نمی آورید ، روزانه 30 دقیقه پیاده روی  کنید و به خودتان بگویید که  در تنظیم انواع تغییرات مثبت در بدن چقدر خوب است.

انجام کارهایی مانند کارهای پیاده روی بسیار عالی است ، اما به یاد داشته باشید که  اگر ورزش و پیاده روی کنید ، با سرعت بسیار خوب نیز بهتر است.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا