ورزش

چگونه دوباره بعد از یک استراحت طولانی دوباره ورزش کنیم

چگونه دوباره بعد از یک استراحت طولانی دوباره ورزش کنیم

آیا اخیراً به دلیل مشکلات سلامتی یا تعطیلات کار خود را متوقف کردید؟ بیاموزید که چگونه می توانید بعد از یک استراحت طولانی از روال عادی خود دوباره ورزش کنید.

امروز در این مقاله از ماورای سلامت نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

شاید شما یک آسیب دیدگی داشته باشید ، با توجه به تولد ، تغییر شغل یا مجبور به جابجایی شده اید. صرف نظر از این دلیل ، هفته ها یا ماه ها گذشته است. هر بار که سعی کنید دوباره ورزش کنید ، سخت تر و سخت تر است.

شاید احساس کنید نسبت به گذشته ضعیف تر هستید ، راحت تر خسته می شوید ، یا به سختی می توانید پاهای خود را خم کنید یا کشش دهید.

همه موارد فوق ممکن است صحیح باشد ، اما در بعضی مواقع باید دوباره وارد تمرینات ورزشی خود شوید. اگر خود را در خلال مانند آنچه ما توصیف کردید پیدا می کنید ، لطفا مقاله امروز را بخوانید! بیاموزید که چگونه بعد از یک استراحت طولانی دوباره ورزش کنید.

 

اولین مرحله دشوارترین است

اولین مرحله دشوارترین است

مهمترین چیز این است که یک هفته طول بکشد. ماه اول سخت ترین زمان مراجعه به ورزشگاه ، بازی ورزشی یا تمرینات بدنسازی است.

همانطور که قبلاً گفتیم ، سخت ترین قسمت تصمیم گیری برای شروع دوباره ورزش است. دلیلش این است که وقتی مدتی را از روزمرگی سپری می کنید ، به نظر می رسد که در ابتدا هرگز از وضعیت خوبی برخوردار نبودید ، حتی اگر ممکن است سالها ورزش کرده باشید.

اما به محض اینکه به عادت منظم ورزش بپردازید ، دوباره تقریباً به یک کار خودکار تبدیل می شود. هفته اول “سازگاری” با روال شما مهمترین هفته است. برای کمک به شما در اولین قدم ها ، به یاد داشته باشید که ورزش مترادف داشتن سلامتی خوب است . این نه تنها به شما در کاهش وزن کمک می کند بلکه ضربان قلب و تنفس شما را بهبود می بخشد. این جریان خون را تصفیه می کند ، سموم را از بین می برد ، استرس را تسکین می دهد و اضطراب را کاهش می دهد.

همچنین بخوانید:  پرش بلند با آموزش تصویری و مرحله به مرحله برای افزایش پرش

ورزش همچنین روحیه شما را بالا می برد ، شما را انعطاف پذیرتر و قوی تر می کند و به شما در بهتر خوابیدن کمک می کند.

نکاتی برای کمک به شما در شروع دوباره ورزش

نکات زیر را که به شما کمک می کند بعد از مدت طولانی “انجام هیچ کاری” ، به ورزش روزمره خود بازگردید ، بررسی کنید.

دلایل مناسب شروع به ورزش کنید

هرکسی انگیزه خاصی برای ورزش کردن دارد. شما تنها کسی هستید که می دانید مال شما چیست و قبل از شروع دوباره باید آن را به عنوان هدف روشن خود تعیین کنید.

کوچک شروع کنید

سعی نکنید دوباره به همان روال قبلی بپردازید. اگر شما در حال اجرا یک مایل و نیم روز، شروع تنها با اجرای چند بلوک. صبور باشید و خود را بیش از حد ابراز فشار نکنید.

با شروع کوچک ، می توانید مشکل ، طول مدت زمان یا میزان وزنی که می توانید بلند کنید را افزایش دهید. و این شما را ترغیب می کند که به پیشرفت خود ادامه دهید.

به عنوان مثال ، اگر در سطح بسیار پیشرفته ای هستید ، به شما صدمه نمی زند که دوباره به عنوان مبتدی شروع کنید ، حداقل برای چند روز. طی یک ماه دیگر به مرحله میانی باز خواهید گشت و به هدف خود خواهید رسید تا به وضعیت قبلی خود برسید.

 

واقع بین باش

واقع بین باش

این مهم است که بعد از ماهها دوری از ورزش ، این واقعیت را بپذیرید که در شرایط جسمی و مطلوبی قرار نداشته باشید. در حالی که شما بلافاصله از مزایای بازگشت به روال خود لذت خواهید برد ، به یاد داشته باشید که این جادویی نیست. هیچ معجزه اتفاق نخواهد افتاد.

اگر وزن خود را افزایش داده یا استقامت خود را از دست داده اید ، درک کنید که این فقط نتیجه یک استراحت طولانی است . اجازه ندهید که شما را ناراحت کند و شما را برای ترک وسوسه کند.

بهانه ای را که وقت برای ورزش ندارید متوقف کنید. اگر زندگی روزمره خود را به خوبی سازمان دهید ، می توانید هر بار دو تا سه بار در هفته به مدت یک ساعت کار کنید. به آخرین روالی که داشتید فکر کنید . چه روزها و روزهایی را برای ورزش پیدا کردید؟ آیا اکنون می توان کاری مشابه انجام داد؟

همچنین بخوانید:  چگونه پیاده‌روی کنیم که لاغر شویم؟

آن را مخلوط کنید

این امر به لحاظ انگیزه به شما بسیار کمک می کند. انجام تمریناتی که سرگرم کننده است و همچنین باعث می شود احساس خوبی داشته باشید ، دو برابر این مزایا است! این به شما کمک می کند تا از حوصله و متوقف کردن فعالیت جدید خودداری کنید.

هر روز یا هر هفته تمرین های مختلفی را امتحان کنید . به عنوان مثال ، می توانید دوشنبه ها قدم بزنید ، وزنه ها را سه شنبه ها ، چهارچرخه سوار کنید چهارشنبه ها ، و دویدن پنجشنبه ها یا جمعه ها را امتحان کنید. این روال کامل تری است که از آن لذت بیشتری خواهید برد.

به بدن خود استراحت دهید

نگاهی به یک استراحت برای یک روز پس از کار سنگین. اما فقط یک روز طول بکشد (مگر اینکه در روز جمعه کار کرده باشید و می خواهید روز دوشنبه به روال خود برگردید).

و اگر بیمار هستید ، خود را به سختی فشار ندهید تا به ورزشگاه بروید. این به شما یا کسانی که در اطراف شما هستند کمک نمی کند. شما می توانید به خودتان اجازه دهید یک تمرین را از دست بدهید ، تا زمانی که این استثناء باشد نه یک قاعده.

تمرین با یک دوست یا شریک زندگی

ورزش به تنهایی بسیار متفاوت از شریک زندگی است. این می تواند یک دوست ، همسر ، یک خواهر و برادر یا یک همکار کار باشد. این ایده خوبی است برای کمک به ایجاد انگیزه و البته اوقات خوبی داشته باشید. اما به یاد داشته باشید که در آنجا برای ورزش ، چت کردن یا بیرون رفتن برای غذا خوردن نیستید. همیشه می توانید بعداً این کار را انجام دهید!

اهداف واقع بینانه تعیین کنید

سعی نکنید در روز اول که به روال خود بازگشتید ، همه کارها را انجام دهید زیرا این امر تقریبا غیرممکن خواهد بود. اهدافی که برای خود تعیین کرده اید باید اهدافی باشد که در واقع می توانید به آن برسید . به این ترتیب احساس بهتری نسبت به خود خواهید داشت و دلسرد نشوید. ورزش باید کاری باشد که از آن لذت می برید ، نه شکنجه.

به خودتان پاداش دهید

هر وقت هدف خود را تحقق می بخشید ، به خود یک نوع پاداش بدهید. چیزی کوچک! (به خصوص اگر ما در مورد غذا صحبت می کنیم ). همچنین می توانید به سینماها بروید یا یک لباس جدید بخرید. این بازخورد مثبت باعث می شود که شما می خواهید بیشتر ورزش کنید و به اهداف خود ادامه دهید.

در حال حاضر شما به تمام انگیزه هایی که می توانید نیاز دارید ، بنابراین این سیستم پاداش کمی ایده خوبی است.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا