طب سنتی

فواید تایید شده سیر برای سلامتی

معرفی 11 خاصیت دارویی سیر که از نظر علمی تایید شده است

سیر معمولاً برای بیماری های مربوط به قلب و سیستم عروقی استفاده می شود. این شرایط شامل فشار خون بالا ، مقادیر بالای کلسترول یا سایر چربی ها (لیپیدها) در خون (چربی خون) و گرفتگی عروق است.

مجله ماورای سلامت را تا انتهای این خواندنی جذاب و مفید همراهی کنید.

در غذاها و نوشیدنی ها از سیر تازه ، پودر سیر و روغن سیر برای افزودن عطر و طعم نیز استفاده می شود.

تاثیر سیر بر ویروس کرونا (COVID-19):

اگرچه سیر برای جلوگیری از سرماخوردگی فواید مثبتی داشته است ، اما شواهد کافی برای استفاده از آن برای COVID-19 وجود ندارد و هیچ تحقیقی در این باره وجود ندارد که نشان دهد که سیر ویروس کرونا را درمان میکند.

چگونه عمل می کند؟

سیر ماده شیمیایی به نام آلیسین تولید می کند. این همان چیزی است که باعث بروز خواص مفید سیر و بوی آن میشود.

خواص سیر برای سلامتی …

سیر حاوی ترکیباتی با خواص دارویی قوی است

سیر گیاهی از خانواده پیاز است و با پیاز ، موسیر و تره فرنگی ارتباط نزدیکی دارد. 
سیر در بسیاری از نقاط جهان رشد می کند و به دلیل بوی شدید و طعم لذیذی که دارد یکی از عناصر محبوب در پخت و پز است.

با این حال ، در طول تاریخ ، استفاده اصلی از سیر برای سلامتی و خواص دارویی آن بوده است و از آن توسط بسیاری از تمدن های بزرگ ، از جمله مصری ها ، بابلی ها ، یونانی ها ، رومی ها و چینی ها استفاده میشده است.

همچنین بخوانید:  پوکی استخوان را جدی بگیریم!

دانشمندان اکنون می دانند که بیشتر فواید آن برای سلامتی ناشی از ترکیبات گوگردی است که هنگام خرد شدن یا جویده شدن حبه سیر ایجاد می شود.
مشهورترین این ترکیبات، با نام آلیسین شناخته میشود. با این حال ، آلیسین یک ترکیب ناپایدار است که فقط مدت کوتاهی پس از برش یا خرد شدن در سیر تازه وجود دارد.
ترکیبات گوگردی حاصل از سیر از دستگاه گوارش وارد بدن می شوند و به سراسر بدن می روند و در آنجا اثرات بیولوژیکی قوی خود را اعمال می کنند.

فواید تایید شده سیر برای سلامتی

سیر بسیار مغذی است و کالری کمی دارد

یک حبه (3 گرم) سیر خام حاوی :

منگنز: 2 درصد نیاز روزانه
ویتامین B6 : دو درصد نیاز روزانه
ویتامین C: یک درصد نیاز روزانه
سلنیوم: 1 درصد از نیاز روزانه
فیبر: 0.06 گرم
مقادیر مناسب کلسیم ، مس ، پتاسیم ، فسفر ، آهن و ویتامین B1
این مقدار با کالری 4.5 ، 0.2 گرم پروتئین و 1 گرم کربوهیدرات همراه است.

سیر همچنین حاوی مقادیر کمیابی از سایر مواد مغذی است و تقریباً کمی از هر آنچه را که نیاز دارید ، در خود دارد و به عنوان یک چاشنی یا خوراکی همه چیز تمام شناخته میشود. 

سیر با بیماری ها ، از جمله سرماخوردگی ، مقابله می کند

مکمل های سیر  برای تقویت سیستم ایمنی شناخته شده هستند.
مطالعه در این باره نشان میدهد که دوز بالای عصاره سیر (2.56 گرم در روز) تعداد روزهای بیماری را در مبتلایان به سرماخوردگی یا آنفولانزا، تا 61٪ کاهش می دهد.

ترکیبات فعال موجود در سیر می توانند فشار خون را کاهش دهند

بیماری های قلبی عروقی مانند حملات قلبی و مغزی بزرگترین قاتل در جهان هستند و فشار خون بالا یکی از مهمترین عوامل ایجاد کننده این بیماری ها است. مطالعات انسانی نشان داده است که مکمل های سیر تأثیر قابل توجهی در کاهش فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون دارند.

سیر سطح کلسترول را کاهش میدهد

سیر می تواند سطح کلسترول و LDL را کاهش دهد و به نظر می رسد برای کسانی که کلسترول بالا دارند ، مکمل های سیر 10-15٪ کلسترول کل و یا LDL را کاهش می دهند.

فواید تایید شده سیر برای سلامتی

سطح تری گلیسیرید یکی دیگر از عوامل خطر شناخته شده برای بیماری های قلبی است ، اما سیر هیچ تأثیر قابل توجهی بر روی سطح تری گلیسیرید ندارد .

همچنین بخوانید:  17 خاصیت امگا 3 که از نظر علمی تایید شده است

جلوگیری از بیماری آلزایمر و زوال عقل

آسیب اکسیداتیو حاصل از رادیکال های آزاد به افزایش روند پیری کمک می کند. سیر حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از مکانیسم های محافظتی بدن در برابر آسیب اکسیداتیو پشتیبانی می کند و ثابت شده است که دوزهای بالای مکمل های سیر باعث افزایش آنتی اکسیدان در بدن انسان می شود و استرس اکسیداتیو را در افرادی که فشار خون بالا دارند کاهش می دهد.

اثرات ترکیبی در کاهش کلسترول و فشار خون و همچنین خواص آنتی اکسیدانی ، خطر ابتلا به بیماری های شایع مغزی مانند بیماری آلزایمر و زوال عقل را کاهش میدهد.

سیر به داشتن عمر طولانی کمک میکند

با توجه به اثرات مفید سیر بر روی عوامل پرخطر و مهمی مانند فشار خون ، منطقی است که سیر می تواند به شما کمک کند تا زندگی طولانی تری داشته باشید.
این واقعیت که سیر می تواند با بیماری های عفونی مقابله کند نیز یک فاکتور مهم است ، زیرا این عوامل همگی علل شایع مرگ و میر هستند ، به خصوص در افراد مسن یا افرادی که سیستم ایمنی بدن ضعیفی دارند.

عملکرد ورزشی را بهبود میبخشد

سیر یکی از مواد اولیه “افزایش عملکرد” بود.
به طور سنتی در فرهنگ های باستان برای کاهش خستگی و افزایش ظرفیت کار کارگران مورد استفاده قرار می گرفته است.
افراد مبتلا به بیماری قلبی که به مدت 6 هفته از روغن سیر استفاده کرده اند، 12٪ در ضربان قلب و توانایی ورزشی بهتر عمل کرده اند.مطالعات دیگر نشان می دهد که خستگی ناشی از ورزش ممکن است با سیر کاهش یابد.

خوردن سیر به سم زدایی بدن از فلزات سنگین کمک میکند

ترکیبات گوگردی موجود در سیر از آسیب اندام ها در برابر فلزات سنگین و سمی محافظت می کند.

یک مطالعه چهار هفته ای در کارمندان یک کارخانه تولید باتری اتومبیل (قرار گرفتن بیش از حد در معرض سرب) نشان داد که خوردن سیر 19٪ سطح سرب را در خون کاهش داده است. همچنین بسیاری از علائم بالینی ، از جمله سردرد و فشار خون را نیز تا حد زیادی بهبود داده است.

سلامت استخوان را بهبود می بخشد

یک مطالعه در زنان یائسه نشان داده است که مصرف روزانه عصاره سیر (برابر با 2 گرم سیر خام) به طور قابل توجهی کمبود استروژن در بدن را کاهش می دهد.این نشان دهنده این است که سیر میتواند اثرات مفیدی بر سلامت استخوان در زنان داشته باشد.
همچنین غذاهایی مانند سیر و پیاز اثرات مثبتی بر بهبود آرتروز خواهند داشت.

کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات

مردان چینی که روزانه حدود یک حبه سیر می خورند، 50٪ کمتر از بقیه افراد در معرض ابتلا به سرطان پروستات قرار میگیرند. همچنین ، تحقیقات جمعیتی نشان می دهد که خوردن سیر با کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات همراه می باشد. 

سیر را در وعده های غذایی روزانه خود قرار دهید تا علاوه بر عطر و طعم بینظیر آن از خواص دارویی آن نیز بهرمند شوید.
 

منبع : marhamteb.com
حتما بخوانید : خواص روغن پالم
Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا